Skip to content

Podd: 8 råd för att lyckas med content marketing

Anna Lindman

I ett nytt avsnitt av Content-Spanarna diskuterar Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren utifrån artikeln ”8 strategies to embrace the future of content marketing” av Justin Lee på Hubspot. I inslaget skärskådar Content-Spanarna artikelns konkreta råd för hur du ska kunna skapa bättre och smartare content i framtiden.

Content marketing är riktigt hett och det produceras idag massvis av content. Men hur effektivt är det egentligen med innehållsmarknadsföring? Artikelförfattaren menar att 93 % av B2B-företagen arbetar med content markenting i någon form. Samtidigt kommer 50% av det content som skapas aldrig till någon användning, dvs ingen läser det eller använder det.

Mot denna bakgrund diskuterar Content-Spanarna om det finns en framtid för content marketing. Och hur ska vi som marknadsförare i så fall ska agera för att hantera den stora mängden content och tränga igenom bruset. Här kommer Justin Lees åtta konkreta råd väl till pass!

Lyssna och låt dig inspireras.

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Hur jobbar ditt företag med content marketing idag? Arbetar ni redan efter de åtta råd som Content-Spanarna diskuterar eller har ni en bit kvar? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Säg hej till Frida Olsson, ny projektledare och marknadskonsult på Crescando! Content- och inbound marketing har varit på mångas läppar inom B2B-företag under de senaste åren, men enligt ”2018 B2B…

Läs vidare

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen