Skip to content

Podd: Account-based marketing – är det verkligen något nytt?

Malin Sjöman

En nyligen gjord studie som contenthub-företaget Überflip genomfört tillsammans med Acend2 visar att den mest drivande faktorn bakom att arbeta med ABM är ett närmare samarbete mellan marknad och sälj. Det är en av utgångspunkterna i det senaste poddavsnittet med Content-Spanarna – ”Är ABM något för dig?”

Inom B2B-försäljning är en av de stora utmaningarna att det som regel är många personer involverade i köpprocessen på ett B2B-företag. Undersökningar visar att det är i snitt närmare sju personer som kommer att påverka beslutet. Syftet med account-based marketing (ABM), även kallat kontobaserad marknadsföring, är att rikta in marknadsförings- och försäljningsarbetet mot specifika bolag=konton. Tanken är att du på så sätt ska nå fler på samma företag, på ett mer fokuserat och anpassat sätt istället för att skjuta utan specifikt sikte.

Lyssna på när Malin Sjöman och Thomas Barregren pratar om vad det innebär att betrakta varje kund som en egen marknad, hur du som B2B-marknadsförare kan dra nytta av kontobaserad marknadsföring, om det verkligen är något nytt och varför IP-styrd annonsering bara är en del av kakan.

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Har du egna erfarenheter av att arbeta med account-based marketing eller tankar kring det som diskuteras i podden?  Tveka inte att höra av dig till oss!

Här kan du även läsa om hur du kan bli mer träffsäker i din marknadsföring med account-based marketing.

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Säg hej till Frida Olsson, ny projektledare och marknadskonsult på Crescando! Content- och inbound marketing har varit på mångas läppar inom B2B-företag under de senaste åren, men enligt ”2018 B2B…

Läs vidare

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen