I senaste avsnittet av Content-spanarna i KNTNT Radio diskuterar Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren Marsha Lindsays påstående att det just nu pågår en content-kris. Finns det något belägg för det här kraftuttrycket eller är det bara effektsökeri? Under EFFWorks i London för ett par veckor sedan talade Marsha Lindsay från BrandWorks University om det…

Läs mer

Det är återigen dags för Content-spanarna i KNTNT Radio. Denna gång diskuterar Malin Sjöman influencer marketing med Pia Tegborg och Thomas Barregren, och huruvida det är något som fungerar för B2B. Influencer marketing har länge varit populärt inom B2C där företag använt sig av bloggare, instagrammare och YouTubers för att marknadsföra sina produkter och tjänster.…

Läs mer

Att delta på mässor eller arrangera egna konferenser och seminarier är en fortsatt viktig del av marknadsmixen för de flesta B2B-företag. Verkliga möten är ett starkt komplement till den digitala dialogen med företagets kunder. När en betydande del av marknadsföringsbudgeten läggs på just events blir det viktigt att maximera effekten av satsningarna. Ett effektivt sätt…

Läs mer

Som vanligt medverkar Malin Sjöman i KNTNTs content-spaning, denna gång för att diskutera framtiden för marketing automation och huruvida Jörgen Lindqvist har rätt när han i Resumé skriver att marketing automation är dött. Ett ämne som skapat het debatt i sociala medier. Det är viktigt att förstå att marketing automation i sig inte utgör något faktiskt värde…

Läs mer

Tisdagen den 3 oktober anordnade Centrum för Näringslivshistoria för andra året i rad History Marketing Summit på Nalen i Stockholm. En heldag för alla som använder, eller vill använda, företagets egen historia i marknadsföringsarbetet. Crescando var på plats för att ta del av hur företag som ICA, Levi Strauss & Co. och Alecta har lyckats…

Läs mer
Kundcase och kundreferenser

Att låta kunderna föra din talan är både effektivt och kraftfullt. Det finns många skäl till varför det är bra att jobba med kundcase. Att dessutom passa på att paketera kundstories på olika sätt genom intervjuer, artiklar, filmer och presentationer på seminarium, gör att kundreferensen kan användas under lång tid och distribueras i flera olika kanaler. Däremot…

Läs mer

Vi är väldigt glada över att återigen blivit tillfrågade om att vara med i fina podden KNTNT radio. Denna gång för att prata om värdet av att genomföra en studie och hur resultatet kan återvinnas i massor av relevant content. Att våra branschkollegor KNTNT ville att vi skulle prata om just det här ämnet baseras på arbetet vi har gjort tillsammans med…

Läs mer

Lövfällningen är i antågande, men det är inte bara höstrusket som påminner oss om att 2018 står för dörren – införandet av GDPR närmar sig med stormsteg. Vi på Crescando har fått flera frågor från läsare som på ett eller annat sätt känner sig rådvilla inför det nya regelverk som ska komma att ersätta personuppgiftslagen.…

Läs mer

Det är inte alldeles ovanligt att vi får frågan vilken typ av content som är bäst. Som är mest attraktivt för mottagaren eller som genererar bäst leads. Är det korta bloggposter eller långa whitepapers och guider? Eller är det kanske video eller webinars? Nu har vi svaret.  I förra veckan släppte MarketingProfs, en av våra alltid…

Läs mer

Inbound marketing och content marketing blir allt vanligare bland svenska B2B-företag, och med det också insikten att det är lika viktigt att behålla leads som det är att attrahera dem från början. Utan en effektiv lead nurturing-strategi kan ditt företag gå miste om en stor del av de leads som kan utvecklas till kunder. Inbound-processen…

Läs mer

Att hamna högt upp i rankingen på Google är viktigt – inte minst med tanke på att mer än 70 % av den informationsinsamling som görs inför ett B2B-köp sker online. När ditt företags säljare äntligen får till ett möte är den potentiella kunden ofta redan väl påläst, känner till de olika lösningarnas för- och…

Läs mer

Crescando i KNTNT radio För några månader sedan fick vi frågan från våra branschkollegor, Pia och Thomas på KNTNT i Göteborg, om vi ville vara med i deras KNTNT podd under rubriken: ”Hur marknadsför man ett ”tråkigt” B2B-företag med content marketing?” Svaret var självklart ja, men som de B2B-nördar vi är provocerades vi lite av…

Läs mer

Att producera bra innehåll är bara första steget i en lyckad content marketing-satsning. Utan intresseväckande paketering och väl genomtänkt aktivering faller tyvärr allt hårt arbete platt. Vi vet, tack vare lång erfarenhet, hur vanligt det är att allt för mycket krut läggs på att producera bra material och att aktiveringen sedan glöms bort. Vilket i…

Läs mer

Efter att nyligen ha välkomnat Wilhelm till teamet har det nu blivit dags för ytterligare förstärkning. Möt vår nya marknadskonsult Gustav Tranback. Utan bra innehåll fallerar din content marketing direkt, det hörs redan på namnet. Bra innehåll innefattar dock mer än bra innebörd. Självklart kan det tyckas att det är vad som sägs som är…

Läs mer