INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Aditros marknadschef Lena Backlund berättar om hur företaget generar leads och bygger varumärke med content marketing.

Thought leadership och content marketing – hur hänger det ihop?

Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. VI ger tips på hur du kommer igång!

Läs vidare

Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound marketing-aktiviteterna?

Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.

Läs vidare

Relevanta KPI:er för att mäta och följa upp inbound marketing

Att mäta både antal, konverteringsgrad och affärsvärde i varje steg, samt sätta upp en process för att mäta hela vägen tar tid, men är så värt det.

Läs vidare

Vinnare efterlyses i tävlingen ”Webinar eller Webbinarium?”

Vinnaren utsedd i tävlingen om vad vi ska kalla möten och konferenser online. Ännu är dock inte ordet ristat i sten – kanske måste vi diskutera frågan vidare i allehanda digitala och analoga fora under vintern.

Läs vidare

3 grundpelare för att mäta och följa upp inbound marketing

Det finns tre bra grundförutsättningar som gärna får finnas på plats för att optimalt hitta rätt KPI:er att mäta och utvärdera din inbound marketing-satsning.

Läs vidare

9 tips när du tar steget ut i sociala medier B2B

Kraften i sociala medier är att fler av företagets medarbetare kan delta i dialogen med företagets omvärld. Här följer 9 tips som hjälper dig och kollegorna att komma igång och börja dela!

Läs vidare

Så paketerar och beskriver du ett värdeerbjudande

Ett värdeerbjudande är ett löfte om de värden du erbjuder dina kunder genom dina produkter och tjänster. Det beskriver också hur värdet levereras och inte minst hur dina kunder och deras affär stärks av det.

Läs vidare

Därför är LinkedIn B2B-marknadsförarens bästa vän

För B2B-marknadsförare har LinkedIn, särskilt på senare år, kommit att bli ett ovärderligt verktyg i det dagliga arbetet. Men varför? Här tar vi en närmare titt på vad som gör LinkedIn så effektivt i marknadsarbetet, B2B.

Läs vidare

Webinar eller webbseminarium – vad heter digital konferens? 

Har du ett bra förslag på vad digitala konferenser, möten och föreläsningar ska kallas? Skicka din motivering till oss och belönas med en god lunch tillsammans med Crescando i september.

Läs vidare

Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

10 anledningar att jobba med kundcase i din B2B-marknadsföring

Jag har precis i dagarna initierat ett större kundcaseprojekt tillsammans med kund, ett B2B-företag i IT-branschen. Det ger mig helt osökt anledning att berätta om…

Läs vidare

Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 2

Jag skrev tidigare om sex grundläggande skillnader mellan hur ett B2B-köp går till jämfört med B2C. Nu är det dags för en reflektion kring hur särdragen…

Läs vidare

B2B-marknadsföring – till företag OCH professionella individer.

Strax efter min förra post (Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.) läste jag ett inlägg i LinkedIn-gruppen B2B Marketing. Temat…

Läs vidare

Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.

Jag har valt arbeta som konsult med inriktning på just just Business-to-Business, B2B-marknadsföring. Men vad det egentligen som gör B2B-försäljning och marknadsföring så unikt? Och…

Läs vidare