INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP
Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.
Se filmen där Aditros marknadschef Lena Backlund berättar om hur företaget generar leads och bygger varumärke med content marketing.
Thought leadership: Har ditt företag förutsättningarna att bli en kunskapsledare?
I dag är det få B2B-företag som säljer rena produkter. I stället erbjuder de flesta av oss lösningar till problem som våra kunder står inför….
Alltfler frågar: Vad är digitala evenemang?
Vad är digitala event? Är det bara en sämre version av traditionella möten och mässor? Nej, det har blivit en egen genre där det går att skapa massor av intressanta lösningar som attraherar besökarna.
Marknadsföring B2B – in-house eller byrå: del 1
Att välja huruvida du ska arbeta in-house eller anlita byrå för din marknadsföring B2B har länge varit ett ämne för diskussion. I vår första bloggpost om valet mellan in-house och byråsamarbete diskuterar vi drivkrafterna till att många väljer att ta in hjälp utifrån.
Crescando erbjuder digitala event som tjänst – LIVE, inspelat eller strömmat
Crescando erbjuder nu högklassiga digitala event som kan strömmas direkt, spelas in och styckas upp efter behov. LIVE från studion eller en sammankoppling av olika talare. En viktig del av din content-produktion!
Kunskapsledare och content marketing – hur hänger det ihop?
Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. VI ger tips på hur du kommer igång!
Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound-aktiviteterna?
Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.
Vinnare efterlyses i tävlingen ”Webinar eller Webbinarium?”
Vinnaren utsedd i tävlingen om vad vi ska kalla digitala event, möten och konferenser online. Ännu är dock inte ordet ristat i sten – kanske måste vi diskutera frågan vidare i allehanda digitala och analoga fora under vintern.
3 grundpelare för att mäta och följa upp inbound marketing
Det finns tre bra grundförutsättningar som gärna får finnas på plats för att optimalt hitta rätt KPI:er att mäta och utvärdera din inbound marketing-satsning.

MER INSPIRATION I DIN INBOX
Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Sex skäl som gör B2B-marknadsföring unikt – och extra roligt! Del 1.
Jag har valt arbeta som konsult med inriktning på just just Business-to-Business, B2B-marknadsföring. Men vad det egentligen som gör B2B-försäljning och marknadsföring så unikt? Och…