INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Aditros marknadschef Lena Backlund berättar om hur företaget generar leads och bygger varumärke med content marketing.

Crescando växer – välkommen Frida!

Säg hej till Frida Olsson, ny projektledare och marknadskonsult på Crescando! Content- och inbound marketing har varit på mångas läppar inom B2B-företag under de senaste…

Läs vidare

Hur mycket av ditt content går till spillo?

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Podd som del av din B2B marknadsföring

Hur många poddar lyssnar du på och hur ofta? Allt fler svenskar lyssnar regelbundet på någon av den mängd av poddar …

Läs vidare

Marknadsförarens nyårslöften – eller sanningen om ”Beach 2020”

Nytt år och nya möjligheter. Löften om en sundare livsstil lockar horder av nyfrälsta hälsoentusiaster till gymmen …

Läs vidare

Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2019 – igen

Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och…

Läs vidare

Är du en missförstådd B2B-marknadschef?

Arbetar du på ett traditionellt B2B-företag där det finns förväntningar på att driva events och göra klassiska produktblad, samtidigt som du och ditt team ska…

Läs vidare

B2B-marknadsföring 2020: 8 trender för det nya året

När vi precis tagit klivet in i ett nytt spännande år och dessutom ett helt nytt decennium är det ett bra tillfälle att stanna upp…

Läs vidare

Influencers som del av din inbound marketing B2B

Nidbilden av en ”influencer” är en ung kvinna som mot betalning postar inlägg om produkter på Instagram …

Läs vidare

Content marketing och säljtratten – så går de hand i hand

Content och Inbound Marketing går i korthet ut på att inspirera, utbilda och hjälpa potentiella kunder längs köpresan för att i slutändan göra en affär….

Läs vidare

Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

Podd: Därför lyckas vissa med content marketing och inte andra

Nu har den stora årliga rapporten om content marketing släppts MarketingProfs och Content Marketing Institutes (CMI) gemensamma studie; B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends…

Läs vidare

Content marketing B2B 2019: Därför lyckas vissa företag men inte andra

Härom veckan släpptes äntligen rapporten vi alla väntat på: MarketingProfs och Content Marketing Institutes (CMI) gemensamma studie B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets, and Trends North America […]

Läs vidare

Podd: Personalisering och timing ger resultat

En global studie av 1700 större företag inom både B2C- och B2B-branscher visar att de 20 % av alla företag som presterar bäst avseende omsättning…

Läs vidare

Podd: Trendbrott – Längre och fördjupat innehåll allt vanligare

I KNTNT-radio avsnitt 192 pratar ContentSpanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om längden på content – är det kort och snärtigt eller långt…

Läs vidare

Så blir content nyckeln i din social selling B2B

Social selling är ett begrepp som blivit alltmer etablerat de senaste åren. Vissa upplever dock att  det är svårt att riktigt förstå vad det innebär, förutom att man som säljare eller affärsrepresentant för sitt företag förväntas vara aktiv i sociala media […]

Läs vidare

Podd: 8 råd för att lyckas med content marketing

I ett nytt avsnitt av Content-Spanarna diskuterar Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren utifrån artikeln ”8 strategies to embrace the future of content marketing”…

Läs vidare