INSPIRATION

INSPIRATION SOM HJÄLPER DIG VÄXLA UPP

Just nu utvecklas B2B-marknadsföringen fortare än någonsin – och det finns hela tiden nya saker att lära och utveckla! Här har vi samlat våra klokaste tankar, mest kreativa tips och insiktsfulla råd för hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring. Från det övergripande strategiarbetet till löpande content-produktion, digital aktivering och hur du får samarbetet mellan marknad och sälj att funka.

Se filmen där Aditros marknadschef Lena Backlund berättar om hur företaget generar leads och bygger varumärke med content marketing.

Kravställning byrå – fyra vanliga misstag

Kravställning när du anlitar en byrå är inte alltid lätt. Hur vet du vad du ska säga, välja, tänka på? Vi ger dig tips och tricks hur du ska göra nästa gång du ställer krav.

Läs vidare

Marknadsföring och försäljning tillsammans i hela säljprocessen

Vid det här laget gissar jag att du som de flesta andra insett att B2B-kundens köpresa blivit allt mer digital! Men har du på riktigt satt dig ner och funderat över vad det betyder för ditt företag?

Läs vidare

Thought leadership: Har ditt företag förutsättningarna att bli en kunskapsledare?

Thought ledership blir alltmer betydelsefullt när du baserar delar eller hela din B2B-affär på tjänster. När fler B2B-företag säljer lösningar på problem som kunderna står inför blir trovärdigheten en mycket viktigare aspekt vid val av leverantör. I bloggposten ger vi dig också fyra anledningar till varför du ska sträva efter att bli en thought leader.

Läs vidare

Alltfler frågar: Vad är digitala evenemang?

Vad är digitala event? Är det bara en sämre version av traditionella möten och mässor? Nej, det har blivit en egen genre där det går att skapa massor av intressanta lösningar som attraherar besökarna.

Läs vidare

Marknadsföring B2B – in-house eller byrå: del 1

Att välja huruvida du ska arbeta in-house eller anlita byrå för din marknadsföring B2B har länge varit ett ämne för diskussion. I vår första bloggpost om valet mellan in-house och byråsamarbete diskuterar vi drivkrafterna till att många väljer att ta in hjälp utifrån.

Läs vidare

Crescando erbjuder digitala happenings som tjänst – LIVE, inspelat eller strömmat

Crescando erbjuder nu högklassiga digitala happenings som kan strömmas direkt, spelas in och styckas upp efter behov. LIVE från studion eller en sammankoppling av olika talare. En viktig del av din content-produktion!

Läs vidare

Kunskapsledare och content marketing – hur hänger det ihop?

Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. VI ger tips på hur du kommer igång!

Läs vidare

Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound-aktiviteterna?

Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.

Läs vidare

Relevanta KPI:er för att mäta och följa upp inbound marketing

Att mäta både antal, konverteringsgrad och affärsvärde i varje steg, samt sätta upp en process för att mäta hela vägen tar tid, men är så värt det.

Läs vidare

Nyhetsbrev Crescando snedställd

MER INSPIRATION I DIN INBOX

Mer kreativa tips och insiktsfulla råd för din B2B-marknadsföring?
Signa upp dig för vårt inspirationsbrev så får du det direkt i din inbox!

Nyhetsbrev Crescando snedställd

5 tips för att komma igång med film i din B2B-marknadsföring

Det finns flera anledningar till att börja arbeta med film istället för enbart det skrivna ordet i din B2B-marknadsföring. En orsak är att vi idag behöver vara snabba med att få ut vårt budskap. Film är mer direkt och lättare att ta till sig än att läsa en text.

Läs vidare

Thought leader är den som vågar leda, påverka människor och vinna kunder

IT Services Marketing Association (ITSMA)  är en sammanslutning av marknadsförare från välrenommerade IT-företag såsom Cisco, HP, Nokia och Oracle. När organisationen i början av 2010…

Läs vidare

Hur mycket av ditt content går till spillo?

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Podd som del av din B2B marknadsföring

Hur många poddar lyssnar du på och hur ofta? Allt fler svenskar lyssnar regelbundet på någon av den mängd av poddar …

Läs vidare

Marknadsförarens nyårslöften – eller sanningen om ”Beach 2020”

Nytt år och nya möjligheter. Löften om en sundare livsstil lockar horder av nyfrälsta hälsoentusiaster till gymmen …

Läs vidare

Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2019 – igen

Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och…

Läs vidare