Skip to content

Crescando växer – välkommen Frida!

Malin Sjöman

Säg hej till Frida Olsson, ny projektledare och marknadskonsult på Crescando!

Content- och inbound marketing har varit på mångas läppar inom B2B-företag under de senaste åren, men enligt ”2018 B2B Content Marketing Trends” som arrangeras av Content Marketing Institute är det endast 24 % som uppger att de är framgångsrika i sin satsning. För att satsningen ska lyckas finns det flera avgörande parametrar. Frida Olsson, berättar:

– Först och främst behöver du veta vilka affärsmål som marknadsföringen ska bidra till att uppnå. Alla marknadsaktiviteter bör på ett tydligt och konkret sätt vara kopplade till affärsmålen. När du vet vilka mål du ska uppnå är det dags att börja prioritera. Vilka vill du nå och hur ser deras köpresa ut? Innehåll skapat för alla är innehåll skapat för ingen. När reklamtröttheten breder ut sig och alltfler ad-blockers installeras, är målinriktat och värdeskapande innehåll en av nycklarna för att nå målgruppen och på så sätt växa affären.

Med vårt senaste tillskott blir vi på Crescando ännu bättre på att hjälpa våra kunder att skapa värdefullt innehåll som bidrar till att nå affärsmålen.

Frida kommer senast från Academic Work-koncernen där hon varit marknadsansvarig för två av systerbolagen. Hon har en bred bakgrund inom marknadsföring och är van att jobba både strategiskt och operativt inom flera olika marknadsdiscipliner. Att jobba över flera olika kanaler för att möta kunden längs hela köpresan och att ständigt koppla marknadsföringen till affärsmålen är en självklarhet, enligt Frida.

– Efter att tidigare suttit som ansvarig för marknad och kommunikation vet jag hur svårt det är att alltid jobba målstyrt, med rätt prioriteringar för allt man vill göra och alla man vill nå. Ibland behövs en extern partner med ett annat perspektiv som kan hjälpa en framåt. Nu ser jag väldigt mycket fram emot att gå in i rollen som just den där externa partnern, för att hjälpa fler företag bli framgångsrika med sin marknadsföringssatsning.

Vi är jätteglada att Frida nu blir en del av vårt team och vi är säkra på att hon på många sätt kan bidra till att bygga din affärsdrivande marknadsföring.

—-

Har du några frågor är du välkommen att mejla henne på frida@crescando.se eller sväng förbi vårt kontor på Munkbron 3 på en kopp kaffe!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

När allt fler dimensioner av vår vardag och inte minst vår kommunikation digitaliseras är det viktigt att vi inte tappar fokus på det underliggande budskapet. I grunden handlar B2B-marknadsföring om…

Läs vidare

Det finns flera anledningar till att börja arbeta med film istället för enbart det skrivna ordet i din B2B-marknadsföring. En orsak är att vi idag behöver vara snabba med att…

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen