Hoppa till innehåll

Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2018

Marina Kjellander

Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och reflekterar över utmaningar och tankar inom sin bransch. Första gången vi fick utnämningen var 2016.

Så här motiverar Expertvalet valet av B2B-bloggen som en av Sveriges bästa:

”Bloggen ger en fördjupning i vad företaget står för, och ger läsaren en fin inblick i hur marknadsföring fungerar. Tips på hur du skriver content, vilka trender du bör se över och hur du effektiviserar din inbound marketing är bara några av alla inlägg skribenterna på Hägvall & Sjöman (numera Crescando, reds. anm.) erbjuder.”

Vi är i gott sällskap

Extra roligt i år är att två av de företag som vi jobbat intensivt tillsammans med de senaste året också finns med på topplistan: Ett stort grattis till både Orango och WeSafe! Både företagen jobbar aktivt med att dela inspiration och kunskap på sina företagsbloggar, som en hörnsten i sina inbound marketing-strategier.

Våra bästa tips för att hitta nya ämnen till bloggposter

Content (och inbound) marketing handlar om att du hjälper dina kunder att lösa problem och adressera de utmaningar de upplever. Det gör vi genom att dela med oss av vår kunskap och våra kunders insikter om affärsdrivande B2B-marknadsföring. Syftet är att ge dig inspiration och information som hjälper dig som är eller kan tänkas bli vår kund på vägen i ditt marknadsförings- och försäljningsarbete.

Nyckeln till att hitta bra uppslag för nya bloggposter är att utgå från kundens behov och utmaningar. Vad kan du skriva om som kan hjälpa dina kunder att förstå sina utmaningar bättre och inspirera till nya lösningar? Det gäller att alltid sätta de du vill kommunicera med i första rummet – inte primärt ditt eget företag och dina egna produkter.

Fler tips och ny inspiration till att hitta ämnen får du i denna artikel >>

Just i denna post frångår vi våra egna råd och väljer att fokusera på oss själva och våra fantastiska medarbetare! Tillsammans strävar vi hela tiden efter att göra ett bra jobb för våra kunder. Det är därför vi vill ge en stor eloge till alla medarbetare på Crescando, som utöver fina kundleveranser och ett fantastiskt engagemang också bidrar med sin kunskap och egna insikter i blogginläggen på B2B-bloggen.

Bra jobbat till oss alla!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration