Hoppa till innehåll

Crescando växer – varmt välkommen Louise!

Malin Sjöman

Med förändrade kundbeteenden har content marketing och så kallad innehållsförsäljning blivit allt mer i ropet. Med det blir det också viktigare än någonsin att samarbetet mellan försäljning och marknad fungerar effektivt. Vi behöver jobba tillsammans, med gemensamma strategier och smarta verktyg för att skapa värde för kunder och åstadkomma resultat för företaget. Men hur, undrar du kanske?

Svaret är delvis en genomtänkt inbound-strategi tillsammans med en strukturerad content-plan, något som vår nya projektledare och marknadskonsult, Louise Mattsson gärna grottar ned sig i.

– Jag är tacksam för förtroendet och ser fram emot rollen som projektledare och marknadskonsult på Crescando. Mitt mål är att ytterligare stötta våra kunder att vässa sina erbjudanden och nå ut till fler prospekts. Jag ser stora möjligheter med vårt sätt att hjälpa företag konkretisera effektiv marknadsföring på vilket känns extra roligt, förklarar Louise.

Louise är utbildad marknadsförare med inriktning på kommunikation, produktutveckling och projektledning. I bagaget har hon 15 års yrkeserfarenhet från internationella och svenska bolag inom både B2B och B2C. Att arbeta med inbound marketing och content marketing är något hon gjort på daglig basis under många år. Att bland annat skräddarsy innehåll för webb och digitala kanaler för diverse branscher har gett henne insikt i vad och hur mottagaren letar. Frågor som Louise gärna baserar är:

  • När är det rätt tajming för ett nyhetsbrev?
  • Vad ska bloggen handla om?
  • Hur gör vi en cool video?
  • Varför bör vi erbjuda ett webbinarie?
  • Hur skapar vi fler leads snabbt?
  • Hur många inlägg ska vi göra i sociala medier varje vecka?
  • Borde vi som B2B-företag finnas på Instagram?

Louise fascineras av samspelet mellan människor, kommunikation och beteende:

– En av mina drivkrafter är att skapa fungerande kommunikation, vilket jag menar är lika viktigt i teamarbete som i marknadsföring. Det hänger väldigt mycket ihop med arbetsglädje och samarbete, både med kollegor och uppdragsgivare. Crescando är ett härligt gäng av proffsiga och prestigelösa personer som det känns väldigt roligt att få jobba med, menar Louise.

Vi på Crescando är jätteglada över att Louise har valt att jobba hos oss. Hon är ett mycket välkommet tillskott och kommer kunna bidra med sin gedigna erfarenhet av både strategisk och operativ marknadsföring. På så sätt kan vi hjälpa våra kunder att nå ut med sitt budskap på bästa sätt ännu bredare front.

Du är välkommen att mejla Louise på louise@crescando.se – eller bara svänga förbi på en fika på vårt kontor på Munkbron 3 i Gamla Stan!

 

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

funnels

Inom digital marknadsföring är mätbarhet A och O. Med digitala marknadsföringskampanjer kan du mäta just så precist och noga du vill (jämfört med analoga kampanjer). Dina mätningar är också nyckeln…

Läs vidare

Här har vi samlat de sex bloggar som som har blivit mest lästa på Crescando.se under 2021. Klicka dig in och gör en re-cap för att hänga med i snacket

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen