Skip to content

Låt inte branschjargong och buzzwords stå i vägen för budskapet

Mårten Huzell

Kommunikation handlar om att nå ut till mottagaren och att engagera. Det är inte en tävling om vem som använder de svåraste orden eller slänger sig med den senaste branschjargongen. Två vanliga utmaningar i business to business-kommunikation är att få komplicerade flöden och erbjudanden överskådliga och att väcka mottagarens nyfikenhet. Vårt nytillskott Mårten Huzell brinner för att hjälpa företag hitta budskapet och ta sig an dessa utmaningar. Målet är att få mottagare att luta sig fram och lyssna intensivt på det du och ditt företag har att berätta.

– Bakom buzzwords finns det nästan alltid en spännande berättelse, något som går djupare. Det kan vara ett fantastiskt erbjudande dolt bakom förkortningar och ord som bara den insatte förstår. Jag vill hjälpa till att tydliggöra det komplicerade och få det intressant och spännande. Att hitta det som driver människor och företag, istället för att fokusera på det tekniska, gör samtalet mycket mer intressant, enligt Mårten.

Mårten har en gedigen teknisk bakgrund med en examen som elektroteknikingenjör från KTH och många år som supportingenjör. Han har arbetat med allt från kundsupport till utbildning och dokumentation. Under åren ändrades fokus från havererade system till att skriva mässmaterial, utbildningsmaterial och tekniska bulletiner. Passionen för att skriva drev till slut Mårten att söka sig vidare. Resan började på Berghs följt av ett år som frilansande copywriter för olika reklambyråer, hjälporganisationer och tidningar. Nu stiger han in på Crescando som content-producent och marknadskonsult.

Vi är jätteglada att få välkomna Mårten till Hägvall & Sjöman! Vill du veta mer om hur han kan hjälpa dig att berätta din historia är du välkommen att mejla till marten@crescando.se – eller kom förbi Munkbron 3 på en kaffe (vilket han dricker i stora koppar, ofta) om du vill lära känna honom lite bättre!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Säg hej till Frida Olsson, ny projektledare och marknadskonsult på Crescando! Content- och inbound marketing har varit på mångas läppar inom B2B-företag under de senaste åren, men enligt ”2018 B2B…

Läs vidare

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen