PODD – När inhouse är på frammarsch − är storbyråns era över?

Anna Lindman

Har du som beställare av byråtjänster upplevt black box-principen? Du lämnar in en brief till byrån och fyra veckor senare marscherar en delegation in med en 40-sidig presentation och ett koncept som ska rädda dig och hela världen. Ibland mynnar det ut i ett gäng vassa och kreativa idéer, men lika ofta undrar du hur och på vilket sätt du praktiskt ska kunna använda underlaget.

Med en tightare budget och uppföljningskrav från verksamheten blir det allt viktigare för marknadsavdelningar att spela sina kort rätt. För att landa rätt i kommunikationen inser många vikten av att jobba nära verksamheten. Att göra mer av marknadsföringsarbetet inhouse blir därför allt vanligare. Är inhouse-trenden här för att stanna och innebär det att storbyråns era är över? Det är några av frågorna som ContentSpanarna tar sig an i podden.

Lyssna och låt dig inspireras.

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Hur jobbar ditt företag idag med er marknadsföring, gör ni det mesta inhouse eller tar ni hjälp av en extern byrå? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

I dagens digitala tillvaro suddas gränsen den mellan den privata och yrkesmässiga online-upplevelsen ut. Du läser, lyssnar och tar del av det som faller inom ditt intresseområde, oavsett när du…

Läs vidare

Sedan 2013 har vi hjälpt B2B-företag att bygga relationer, varumärken och affärer i det nya marknadsföringslandskapet. Genom att byta namn vill vi ännu tydligare positionera oss som B2B-byrån som hjälper…

Läs vidare