Hoppa till innehåll

Senaste tillskottet till team Crescando: Välkommen Fredrik!

Malin Sjöman

När allt fler dimensioner av vår vardag och inte minst vår kommunikation digitaliseras är det viktigt att vi inte tappar fokus på det underliggande budskapet. I grunden handlar B2B-marknadsföring om människor som kommunicerar med människor – något som förutsätter relevant innehåll som väcker intresse och inte minst ett humant innehåll som talar till människan. När vi hälsar Fredrik B Nilsson välkommen till oss på Crescando får vi en ny kollega i vårt kreativa team som brinner för just dessa frågor.

Med skrivandet som främsta verktyg, från rötter i tidningsbranschen, och erfarenhet av att dels ha fallit offer för digital transformation, dels varit den som har bidragit till att transformera organisationer, erbjuder Fredrik lika delar bredd som djup. Förståelsen för kommunikation och insikten om det relevanta budskapet hör till hans styrkor.

− Jag älskar möjligheterna som digitala plattformar ger. Det är en anledning till att jag sökte tjänsten här: Crescandos ambition att alltid leverera fylligt och verkligt innehåll till kunder som vill växa och röra sig framåt. Bara så går det att klara sig i dagens globaldigitala konkurrens – och jag vill gärna vara med och hjälpa våra kunder att presentera ett relevant innehåll och läsvärda artiklar, berättar Fredrik.

Fredrik har arbetat hela sitt yrkesverksamma liv med B2B-kommunikation och därutöver varit del av affärsutvecklings- och digitaliseringsteam i olika branscher. Alltifrån att ta fram en ny Grammis-kategori till att anpassa traditionella utbildningsinstitutioner för online-baserad undervisning.

− Jag vill aldrig tappa det mänskliga perspektivet i det innehåll jag skapar och ser det som min uppgift att få med det tänket i allt. Humanism i samverkan med digitala verktyg är en oslagbar kombination, förklarar han.

Vi är jätteglada att ha Fredrik i teamet och att vi genom honom kan bli ännu mer träffsäkra i att hjälpa dig nå ut med ditt budskap på bästa sätt. Du är välkommen att kontakta Fredrik med dina frågor eller funderingar på fredrik@crescando.se. Eller, passa på att boka in en virtuell fika!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

KPIer inbound marketing - vad och för vem ska jag mäta?

Öppningsgrad, klick, följare, lästid... De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.

Läs vidare

Bra KPI:er för inbound marketing

Att mäta både antal, konverteringsgrad och affärsvärde i varje steg, samt sätta upp en process för att mäta hela vägen tar tid, men är så värt det.

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen