Hoppa till innehåll

Sommarläsning! Vårens fem mest lästa poster

Anna Lindman

Vill du ”nörda” in på marknadsföring kan vi  tipsa dig om vårens fem mest lästa bloggposter. Dra fram paddan eller mobilen en regnig sommardag och läs mer på teman som hur du förankrar Inbound Marketing i din organisation, hur personas hjälper dig i din marknadsföring hur KPI:er stärker din marknadsföring och mycket mycket mer.

#1 Gott nytt marknadsföringsår: 5 steg till en marknadsplan
Marknadsplaner inom B2B-företag kan se mycket olika ut och formatet är egentligen oväsentligt. Det viktiga är att planen kan fungera som kompass och stöd i verksamheten, ge en röd tråd i budskap och aktiviteter och säkerställa att de resurser som finns tillgängliga används på bästa sätt. I blogginlägget vill vi ge dig som kanske inte har skrivit så många marknadsplaner tidigare, råd och verktyg för att komma igång med din planering i sju steg. Läs posten.

#2 Så hjälper personas dig att lyckas med din marknadsföring
För att lyckas med ditt content marketing arbete behöver du skriva engagerade och värdefullt innehåll till dina kunder. Men vilka är dina kunder egentligen? I bloggposten tar vi upp hur personas hjälper dig att lyckas med din marknadsföring. Målet med personas att tillföra en personlig dimension till målgruppsbeskrivningen. Det gör vi genom att klä våra personas med kött och blod med hjälp av känslomässiga faktorer såsom affärsmässiga och individuella drivkrafter, mål och barriärer. Läs vidare. 

#3 Skriver du bättre än mig?
Med ett bristande språkbruk i ditt content kan din trovärdighet gå förlorad och därmed också möjligheten att nå fram med ditt budskap. I bloggposten tar vi upp vikten av att arbeta med språket i sitt content. Läs posten.

#4 Tre råd om hur du förankrar Inbound Marketing i din organisation
I bloggposten får du tre konkreta tips för hur du kan förankra dig ditt inbound marketing- arbete i din organisation. För att lyckas med content marketing och nå fram i bruset av all kommunikation, räcker det inte att bara marknadsavdelningen vänder på perspektiven. För att ge önskad effekt måste alla som har någon form av kontakt med yttervärlden på ditt företag förstå hur och vad de kommunicerar. Läs bloggposten. 

#5 Så stärker KPI:er din marknadsföring
De allra flesta vet och kan skriva under på att marknadsföring är viktig för ett företags framgång. Traditionellt har det däremot varit svårt att definiera exakt hur viktig den är då många marknadsaktiviteter, till skillnad från till exempel sälj, traditionellt sett har varit svåra att mäta. Idag ser det annorlunda ut. I och med att marknadsfunktionen har flyttat allt mer från mässgolv till digitala plattformar finns det nu nya förutsättningar att också kunna mäta sina marknadsaktiviteter och arbeta med KPI:er. I posten tittar vi närmare på vad som är intressant att mäta och varför. Läs posten.

Har du några frågor eller funderingar, eller har du kanske ett tips på en bok, blogg eller en podd på temat content marketing? Hör gärna av dig till oss på hej@crescando.se. Ha en fantastisk sommar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration