Hoppa till innehåll

Senaste tillskottet till team Crescando: Välkommen Maria Hagman!

Malin Sjöman

I dagens digitala tillvaro suddas gränsen den mellan den privata och yrkesmässiga online-upplevelsen ut. Du läser, lyssnar och tar del av det som faller inom ditt intresseområde, oavsett när du tar del av innehållet. Det innebär att du möts av reklambudskap som riktar sig både till B2C och B2B eftersom de flesta marknadsförare använder sig av digital marknadsföring för att nå dig. När reklamtröttheten bland svenskarna breder ut sig och ad blockers installeras för att minska störande inslag, påverkar det även B2B-marknadsföringen och varumärkesbyggandet. Därför har inbound marketing blivit en allt viktigare strategi. Istället för att bara skapa annonskampanjer väljer allt fler företag att istället utbilda och guida den potentiella kunden genom köpresan.

Med vårt senaste tillskott Maria Hagman blir vi på Crescando ännu bättre på att hjälpavåra kunder skapa efterfrågat och värdefullt innehåll som bygger inspirerande kundresor. 

Med en bakgrund som kommunikatör är Maria van att arbeta med olika medier så som texter, podcasts och rörlig bild för att paketera ett budskap. Att utnyttja bredden av olika kanaler för att möta kunden på flera sätt och i nya situationer är en självklarhet. Med en variation av medier blir det enklare att nå olika instanser inom företaget med ett budskap som är relevant för just den individuella beslutsfattaren, menar Maria.

– Jag letar alltid efter den där unika vinkeln i varje sammanhang: Hur gör jag den här produkten eller tjänsten relevant för målgruppen? Hur kan jag förpacka personens passion för sin idé, tjänst eller produkt och göra den tydlig för slutanvändaren – så det blir en affär? När detta är satt så föds idén om att göra en pod, en kortfilm eller texter.

Vi är jätteglada ha Maria i teamet och säkra på att hon kan hjälpa dig nå ut med ditt budskap på bästa sätt. Du är välkommen att mejla henne på maria@crescando.se eller sväng förbi vårt kontor på Munkbron 3 för en kopp te!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

B2B-marknadsföring inte Boring-2-Boring

Tror du att de känslomässiga kopplingarna till varumärken är starkare inom B2B än B2C? Vad är då förklaringen till att B2B-kommunikation kan uppfattas som torr, trist och tom? Vi grottar

Läs vidare

Video och rörligt innehåll får en alltmer självklar plats som komplement till skrivet content, för att nå fler, att visa och beskriva sånt som är krångligt att få fram i

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen