#12 – Vad är marketing automation och hur kan du dra nytta av det?
Malin Sjöman
Marketing automation handlar om det systemstöd som vi kan använda för att effektivisera marknadsföring och automatisera ett företags dialog med både leads och kunder men också internt inom företaget. Målet är att fånga upp och identifiera leads och att samla in och lagra information om deras engagemang på olika sätt för att sedan kunna kommunicera mer träffsäkert och relevant under kundens köpresa.
Idag pratas det mycket om marketing automation men långt ifrån alla B2B-företag har tagit steget och kommit igång.
I avsnittet reder Maria Hagman, projektledare och Amy Simonson, marketing automation-expert på Crescando ut fördelarna med att jobba strukturerat och automatisera delar av marknadsföringsarbetet för att både bli mer relevant och kunna jobba effektiva. Du får också konkreta tips hur du kan dra nytta av marketing automation för att jobba smartare.
Lyssna här!
Hur upplever du att ditt företags arbete med inbound marketing lirar med ert fokus på att bygga varumärke? Ser du det som en möjlighet eller utmaning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Christoffer Williamson, Group Digital Experience Manager på Camfil gästar B2B-podden och diskuterar martech och utmaningen att navigera i den spännande men också komplexa världen av ökad digitalisering och nya systemlösningar.
Crescandos Anette Jarmert och Malin pratar om kundinsikt, budskapsplattform, redaktionell plan och aktivering. Lyssna på B2B-podden i din poddspelare eller på vår sajt!
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.