CONTENT MARKETING B2B

CONTENT MARKETING SOM UTBILDAR, INSPIRERAR OCH ENGAGERAR

Content marketing handlar om att inspirera, engagera och utbilda potentiella kunder – och inte minst att hjälpa dem köpa. En tydlig och gemensam content-strategi hjälper dig säkra upp att rätt innehåll – content – tas fram. Med fokus på rätt segment och personas, relevanta teman och en konkret budskapsplattform är det sen enkelt att ta fram en taktisk redaktionell plan. Vilket content ska tas fram, när, av vem och i vilket format? Vi på Crescando är experter på content marketing B2B. Vi stöttar dig hela vägen från strategi till taktisk redaktionell plan. Självklart hjälper vi dig också producera content!

DIN EGEN FLEXIBLA CONTENT-FABRIK

Vi hjälper dig producera content i de format och med de budskap som passar dig och dina kunder. Långt eller kort. Text och bild. Ljud och rörligt. Våra professionella skribenter och content-producenter kombinerar metodik och kreativitet för att skapa content som engagerar, inspirerar och hjälper mottagaren köpa.

ARTIKLAR

Artiklar är ofta ryggraden i content-arbetet. Med utgångspunkt i målgrupp och köpresa intervjuar våra erfarna skribenter era interna och externa experter som grund för att skriva artiklar som inspirerar, engagerar och utbildar.

PRIS: Från 10 000 SEK

GUIDER & E-BÖCKER

Längre, djuplodande innehåll låter läsaren fördjupa insikterna. Vi hjälper dig producera inspirerande guider, engagerande whitepapers och visuella e-böcker som hjälper dig bygga relationer och förtroende.

PRIS: Från 45 000 SEK

KUNDCASE

Nöjda kunder är företagets bästa ambassadörer. Låt dina kunder berätta om sin resa och sina lärdomar i ett skriftligt case, en film eller som talare på ett event. Vi hjälper dig hitta formatet och producera färdiga berättelser.

PRIS: Från 12 000 SEK

RÖRLIGT INNEHÅLL

Vi producerar video-innehåll som lyfter fram interna och externa experter, inspirerar, utbildar och bygger thought leadership. Från idé och manus, hela vägen till enklare animationer, expertintervjuer och filmade kundcase.

PRIS: Från 12 000 SEK

RAPPORTER

Att genomföra en egen marknadsundersökning ger både nya insikter och möjlighet att bjuda på kunskap som väcker målgruppens intresse. Resultatet kan paketeras i många olika format och anpassas för alla kanaler.

PRIS: På offert.

DIGITALA EVENT

Digitala event är ett uppskattat och effektivt format för kunskapsdelning som kompletterar traditionella mässor och seminarier! Antalet deltagare är obegränsat, geografin spelar mindre roll och alla kan hänga med online.

PRIS: På offert

VILL DU SE EXEMPEL PÅ CONTENT SOM VI PRODUCERAT?

first-quote-purple

Det är lika relevant för mindre och mellanstora företag att ha en digital närvaro som för ett företag med miljardomsättning. Min erfarenhet av digitaliseringsresor är att det är viktigt att vara med tidigt i kundens köpresa. Gärna vara den som startar den!

– Kajsa Arvidsson, CMO Genexis

CONTENT MARKETING - EN PLAN I SJU STEG SOM GER RESULTAT

Vi hjälper dig lägga grunden för din content marketing och redaktionella arbete, från strategi och plan till praktik och resultat. Vi guidar dig hela vägen, från kundinsikt och personas till budskapsformulering, paketering och uppföljning. Vår process i 7 steg hjälper dig på vägen till ett målinriktat content marketing-arbete som ger resultat.

Content marketing-processen 190914

ANVÄND DITT PUBLICERADE CONTENT SMART

Att återanvända värdefullt content som du har publicerat är ett resurseffektivt sätt att påminna kunderna om hur du kan hjälpa dem med deras utmaningar. Vi har hjälpt många B2B-företag med kunskap, verktyg och processer för att använda sitt content flera gånger.

1.
INVENTERA

För att det ska bli en enkel process behöver ni ha koll på ert content. Gör en lista över det ni publicerat.

2.
PRIORITERA

Samla personer från sälj och marknad och bestäm vad ni ska återanvända, budskapen, format och kanaler.

3.
PLANERA

Gör en publiceringsplan och ta hänsyn till vilka resurser ni har för att lyckas. Bestäm vem som ska göra vad.

4.
PUBLICERA

Publicera eller schemalägg ert återanvända content. Se till att någon följer upp kommentarer m.m.

VILL DU VETA MER ?

MER OM CONTENT MARKETING B2B PÅ INSPIRATIONSPORTALEN

Varför lyckas vissa med content marketing men inte andra?

Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.

Läs vidare

#42 – Bygg thought leadership med content marketing

Mattias Loxi, medgrundare och marknadsansvarig på Cinode, gästar B2B-podden för att berätta om företagets framgångssaga med content marketing.

Läs vidare

#38 – Att marknadsföra en kompetensorganisation

Helena Torhage, ansvarig för marknadsföring och kommunikation på konsultföretaget Berotec, gästar B2B-podden för att prata om marknadsföringen av kvalificerade konsulttjänster och värdet i att samarbeta med andra.

Läs vidare

LÄS MER OM VÅRA ANDRA TJÄNSTER

Marknadsstrategi B2B

Tänk efter före. Lägg grunden med din strategi och planera för marknadsföring som leder vägen till goda kundrelationer och framgångsrika affärer.
Läs vidare

Utbildning & Workshops

Vidga vyerna, fyll på med kunskap och inspiration. Stärk företagets konkurrenskraft genom att ta dig och din marknadsföring till nästa nivå.
Läs vidare