Skip to content

OM OSS

MARKNADSKONSULTER MED HELHETSSYN

B2B-marknadsföring är inte som konsumentmarknadsföring. Besluten involverar fler, säljprocessen är längre och kunddialogen djupare. Produkterna och tjänsterna är ofta mer komplexa och kräver större förståelse för målgrupp och behov. Att marknadsföra till professionella köpare kräver långsiktighet, helhetssyn och ett gediget intresse för affärer. Vi på Crescando har alla gedigen erfarenhet av B2B-marknadsföring. Tillsammans erbjuder vi dig en senior men samtidigt ung och snabbfotad samarbetspartner med helhetssyn på marknadsföring och försäljning.

MALIN SJÖMAN

Senior Marknadskonsult & VD

Malin har arbetat med marknadsföring, affärsutveckling och produktledning inom B2B i 20 år. Hon har bred erfarenhet från internationella storföretag och små entreprenöriella bolag. Hon har varit marknadschef på telekomoperatören 3 med ansvar för produktledning och marknadsföring mot företagssegmentet och har internationell erfarenhet av att bygga och leda en produktledning på Ericsson i Asien. Idag är Malin kommunikationsstrateg , marknadskonsult, skribent och en flitigt anlitad föreläsare och workshopledare. Hon har en civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi.

malin@hagvallsjoman.se
Malin på LinkedIn

MARINA KJELLANDER

Senior Marknadskonsult

Marina har sedan 2002 arbetat med strategisk och operativ marknadsföring på B2B-företag inom konsult- och IT-branschen. Marina kallar sig gärna stolt generalist och har tack vare erfarenhet från små och medelstora företag bred erfarenhet från strategiarbete, planering och projektledning till att hands-on driva och genomföra leadsgenererande aktiviteter, skriva innehåll samt nyttja digitaliseringens möjligheter optimalt. Marina har en civilekonomexamen från Linköpings universitet och en Master i Marketing från University of Western Australia.

marina@hagvallsjoman.se
Marina på LinkedIn

ANNA LINDMAN

Senior Marknadskonsult

Anna har arbetat med B2B marknadsföring sedan 2011, senast på DHL. Med många års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation, kombinerar operativa kunskaper med strategiskt kunnande. Något Anna tar med sig från de projekt, kampanjer och events som hon genomfört är vikten av ett bra förarbete, ett tydligt syfte och att arbeta krossfunktionellt i organisationen. Detta för att få med den röda tråden genom hela projektet. Anna fokuserar på kundresan, matchar rätt budskap och målgrupp (persona) till rätt kanaler. Hon har en filkand. i ekonomi med inriktning marknadsföring från högskolan i Halmstad samt en magister i Design Management från högskolan i Kalmar.

anna@hagvallsjoman.se
Anna på LinkedIn

WILHELM VON SYDOW

Marknadskonsult och Content-producent

Wilhelm är utbildad inom media och kommunikation vid Uppsala universitet och har flera års erfarenhet av marknadsföring B2B med fokus på account-based marketing. Han drivs av att kunna påverka andra med det han skriver och tar utgångspunkt i mottagaren och vad som triggar engagemang. Wilhelm har ett stort intresse för språkfrågor och bakgrunden som skribent och strateg bidrar med god balans mellan intresseväckande storytelling och affärsdrivande marknadstänk, för att formulera kundernas budskap på bästa sätt.

wilhelm@hagvallsjoman.se
Wilhelm på LinkedIn

MÅRTEN HUZELL

Marknadskonsult och Content-producent

Mårten är en omskolad ingenjör som har läst Berghs copyprogram. Han har ett förflutet i den grafiska branschen i en mängd olika roller, bland annat arbetade Mårten med utbildning, dokumentation och support. Efter examen från Berghs frilansade han bland annat för Röda Korset och tidningen CAP&Design. Mårten brinner för det skrivna ordet och vill göra det komplicerade begripligt. Han har ett gediget tekniskt kunnande med en examen från KTH och en nyfikenhet som driver honom att alltid ställa en fråga till.

marten@hagvallsjoman.se
Mårten på LinkedIn

MARIA HAGMAN

Marknadskonsult och Content-producent

Maria arbetade inom media i Storbritannien innan hon sadlade om till egenföretagare i Sverige. Längtan efter att vara del av ett team gjorde att hon återvände till marknadsföring och kommunikation, då med fokus på B2B. Maria har en nyfunnen passion för att producera podcasts och en livslång kärlek till det skrivna ordet. Det finns alltid en detalj som kan göra ett ämne intressant! Maria har en examen i psykologi från Storbritannien. Hon har också studerat marknadskommunikation vid Harvard och journalistik i Sverige.

maria@crescando.se
Maria på LinkedIn

HENRIK SKAPARE

Marknadskonsult och Content-producent

Henrik har mångårig erfarenhet av både tryckta och digitala medier, bland annat som redaktör på tidningarna React Magazine och Digital Life. Han är utbildad marknadskommunikatör vid IHR på Stockholms Universitet men har även avverkat universitetsstudier i nordiska språk, kreativt skrivande, mediekommunikation och litteraturvetenskap. Sedan några år tillbaka är det B2B-kommunikation som intresserar och då främst inom teknik och IT. Henrik brinner för att göra det svåra enkelt, hitta rätt tonalitet för målgruppen och att vägleda sina läsare så att de kan fatta smartare beslut.

henrik@crescando.se
Henrik på LinkedIn

SOPHIE GAFFNEY

Skribent och content-producent - engelska

sophie@hagvallsjoman.se

MAGNUS WIGG

Art Director

Magnus har arbetet med B2B-kommunikation och marknadsföring sedan 1997. Han har ett brinnande intresse för telekom- och IT-branschens snabba utveckling kombinerat med bred erfarenhet från B2B-företag inom de flesta sektorer. Magnus har genom åren skapat grafiska profiler och satt färg och form på allt från årsredovisningar och direktmarknadsutskick till banners och webbplatser. Han är i grunden civilekonom med marknadsföringsinriktning från Stockholms Universitet.

magnus@hagvallsjoman.se

TOMAS RING

Art Director

Tomas har gedigen erfarenhet av att skapa redaktionellt material, både för tryck och digitala plattformar. Han har tidigare arbetat på Svensk Mediarespons och Independent Publishing Group, som AD bl a för tidningarna Escape 360°, Konstvärlden och Disajn. Totalt har han formgivit över 350 magasinutgåvor. Tomas har även en bakgrund från reklambyrå och bred erfarenhet av formgivning av allting från logotyper och grafiska profiler, säljstödsmaterial och annonskampanjer till webbplatser. Tomas inte bara lever av utan också för design.

tomas@hagvallsjoman.se

YUSUF YOUNG

Marketing Automation-expert

Yusuf har hjälpt små och stora svenska bolag implementera marknadsförings- och säljprocesser som genererat över 200 miljoner kronor i pipeline, och byggt säljteam som stängt dessa affärer. Yusuf är en praktiskt och processorienterad strateg som hjälper bolag att etablera processer som ger resultat. Han har en civilingenjörsexamen i Industriell ekonomi från Linköpings universitet.

yusuf@hagvallsjoman.se

AUGUST

Byråhund

August är företagets yngsta medarbetare med bakgrund från Hundstallet. Hans arbetsuppgifter är huvudsakligen personal- och kundvårdsrelaterade, men han ansvarar även för facility managent-frågor med fokus på kvalitetstestning av företagets inredning. August drivs av glädjen i mötet med nya människor och har stundtals svårt att tämja sin iver och nyfikenhet i kontakten med våra kunder. Bland kollegorna upplevs han som en livsbejakande slacker. August har tidigare gått valpkurs i vardagslydnad och har nu planer på vidareutbildning.

august@hagvallsjoman.se

KONTAKTA OSS