OM OSS

MARKNADSKONSULTER MED HELHETSSYN

B2B-marknadsföring är inte som konsumentmarknadsföring. Besluten involverar fler, säljprocessen är längre och kunddialogen djupare. Produkterna och tjänsterna är ofta mer komplexa och kräver större förståelse för målgrupp och behov. Att marknadsföra till professionella köpare kräver långsiktighet, helhetssyn och ett gediget intresse för affärer. Vi på Crescando har alla gedigen erfarenhet av B2B-marknadsföring. Tillsammans erbjuder vi dig en senior men samtidigt ung och snabbfotad samarbetspartner med helhetssyn på marknadsföring och försäljning.

MALIN SJÖMAN

Senior Marknadskonsult & VD

Malin har arbetat med marknadsföring, affärsutveckling och produktledning inom B2B i 20 år. Hon har bred erfarenhet från internationella storföretag och små entreprenöriella bolag. Hon har varit marknadschef på telekomoperatören 3 med ansvar för produktledning och marknadsföring mot företagssegmentet och har internationell erfarenhet av att bygga och leda en produktledning på Ericsson i Asien. Idag är Malin kommunikationsstrateg , marknadskonsult, skribent och en flitigt anlitad föreläsare och workshopledare. Hon har en civilingenjörsexamen i Industriell Ekonomi.

malin@crescando.se
Malin på LinkedIn

MARINA KJELLANDER

Senior Marknadskonsult

Marina har sedan 2002 arbetat med strategisk och operativ marknadsföring på B2B-företag inom konsult- och IT-branschen. Marina kallar sig gärna stolt generalist och har tack vare erfarenhet från små och medelstora företag bred erfarenhet från strategiarbete, planering och projektledning till att hands-on driva och genomföra leadsgenererande aktiviteter, skriva innehåll samt nyttja digitaliseringens möjligheter optimalt. Marina har en civilekonomexamen från Linköpings universitet och en Master i Marketing från University of Western Australia.

marina@crescando.se
Marina på LinkedIn

ANNA LINDMAN

Senior Marknadskonsult

Anna har arbetat med B2B marknadsföring sedan 2011, senast på DHL. Med många års erfarenhet av marknadsföring och kommunikation, kombinerar operativa kunskaper med strategiskt kunnande. Något Anna tar med sig från de projekt, kampanjer och events som hon genomfört är vikten av ett bra förarbete, ett tydligt syfte och att arbeta krossfunktionellt i organisationen. Detta för att få med den röda tråden genom hela projektet. Anna fokuserar på kundresan, matchar rätt budskap och målgrupp (persona) till rätt kanaler. Hon har en filkand. i ekonomi med inriktning marknadsföring från högskolan i Halmstad samt en magister i Design Management från högskolan i Kalmar.

anna@crescando.se
Anna på LinkedIn

WILHELM VON SYDOW

Marknadskonsult och Content-producent

Wilhelm är utbildad inom media och kommunikation vid Uppsala universitet och har flera års erfarenhet av marknadsföring B2B med fokus på account-based marketing. Han drivs av att kunna påverka andra med det han skriver och tar utgångspunkt i mottagaren och vad som triggar engagemang. Wilhelm har ett stort intresse för språkfrågor och bakgrunden som skribent och strateg bidrar med god balans mellan intresseväckande storytelling och affärsdrivande marknadstänk, för att formulera kundernas budskap på bästa sätt.

wilhelm@crescando.se
Wilhelm på LinkedIn

MARIA HAGMAN

Marknadskonsult och Content-producent

Maria arbetade inom media i Storbritannien innan hon sadlade om till egenföretagare i Sverige. Längtan efter att vara del av ett team gjorde att hon återvände till marknadsföring och kommunikation, då med fokus på B2B. Maria har en nyfunnen passion för att producera podcasts och en livslång kärlek till det skrivna ordet. Det finns alltid en detalj som kan göra ett ämne intressant! Maria har en examen i psykologi från Storbritannien. Hon har också studerat marknadskommunikation vid Harvard och journalistik i Sverige.

maria@crescando.se
Maria på LinkedIn

FREDRIK B NILSSON

Senior skribent och marknadskonsult

Med basen i journalistik och kommunikation arbetade Fredrik för svenska B2B-tidningar inom upplevelseindustrin och finansbranschen och för utländska publikationer som Billboard Magazine sedan 1990-talet. Dessutom med affärsutveckling och innovation inom utbildningsbranschen som en viktig del i omställningen från traditionell till online-baserad undervisning. Fredriks examen i kommunikation och företagsekonomi är signerad Örebro Universitet och Karl Franzens Universität, Österrike.

fredrik@crescando.se
Fredrik på LinkedIn

AMY SIMONSON

Marknadskonsult digitala kanaler & verktyg

Amy har tvärvetenskaplig bakgrund och är utbildad marknadsförare och systemvetare vid Stockholms Universitet. Hon är specialiserad på digital marknadsföring för B2B-bolag, framförallt inom IT och tech och tror på styrkan i att kombinera sina kunskaper om kommunikation, marknadsföring och teknik till en helhet. Amy har god systemvana och gedigen erfarenhet av marketing automation. Hon arbetar även med digital aktivering på såväl strategisk som operativ nivå.

amy@crescando.se
Amy på LinkedIn

SOPHIE GAFFNEY

Skribent och content-producent - engelska

Sophie has worked within the communications branch for twenty years. Back in the UK she was a member of an award winning press office, placing stories in top-tier British media on a daily basis. Since moving to Sweden she has helped brands find their voice in Swedish, helping out with corporate communications, content production and copywriting.  Sophie has a Professional diploma in PR from the Chartered Institute of PR and a feature writing qualification from the National Union of Journalists, both in the UK.

sophie@crescando.se

David Friedman - Copy writer Skribent engelska Crescando

DAVID FRIEDMAN

Skribent och content-producent - engelska

David skriver engelskt innehåll åt nordiska IT-bolag. 2007 lämnade han soliga Florida för att bosätta sig i Sverige med sin fru och plugga språk på Lunds universitet. Numera är han en av de få amerikaner som lika gärna kommunicerar på svenska som på engelska. Som teknikentusiast läser David gärna om den senaste tekniken samtidigt som han testar den själv. Det gör att han lättare kan förstå sig på kundernas lösningar och skriva välinformerade och engagerande texter om allt från molntjänster till videostabilisering. David har även översatt boken Den digitala arbetsplatsen från svenska till engelska.

david@crescando.se

MAGNUS WIGG

Art Director

Magnus har arbetet med B2B-kommunikation och marknadsföring sedan 1997. Han har ett brinnande intresse för telekom- och IT-branschens snabba utveckling kombinerat med bred erfarenhet från B2B-företag inom de flesta sektorer. Magnus har genom åren skapat grafiska profiler och satt färg och form på allt från årsredovisningar och direktmarknadsutskick till banners och webbplatser. Han är i grunden civilekonom med marknadsföringsinriktning från Stockholms Universitet.

magnus@crescando.se

TOMAS RING

Art Director

Tomas har gedigen erfarenhet av att skapa redaktionellt material, både för tryck och digitala plattformar. Han har tidigare arbetat på Svensk Mediarespons och Independent Publishing Group, som AD bl a för tidningarna Escape 360°, Konstvärlden och Disajn. Totalt har han formgivit över 350 magasinutgåvor. Tomas har även en bakgrund från reklambyrå och bred erfarenhet av formgivning av allting från logotyper och grafiska profiler, säljstödsmaterial och annonskampanjer till webbplatser. Tomas inte bara lever av utan också för design.

tomas@crescando.se

AUGUST

Byråhund

August är företagets yngsta medarbetare med bakgrund från Hundstallet. Hans arbetsuppgifter är huvudsakligen personal- och kundvårdsrelaterade, men han ansvarar även för facility managent-frågor med fokus på kvalitetstestning av företagets inredning. August drivs av glädjen i mötet med nya människor och har stundtals svårt att tämja sin iver och nyfikenhet i kontakten med våra kunder. Bland kollegorna upplevs han som en livsbejakande slacker. August har tidigare gått valpkurs i vardagslydnad och har nu planer på vidareutbildning.

august@crescando.se

KONTAKTA OSS