BRIEFMALL: SÅ BESTÄLLER DU MARKNADSFÖRINGSPROJEKT OCH KAMPANJER
Ladda hem mallen och fyll i för en tydligare beställning av marknadsföringsprojekt och kampanjer. Briefenmallen är en grund som du anpassar till varje enskild aktivitet. Det är bara att lägga till och dra ifrån.
SÅ LYFTER PERSONAS DIN CONTENT MARKETING
För att skapa kommunikation som engagerar och bygger förtroende måste vi förstå våra kunder inte bara som företag utan som verkliga individer. Ett värdefullt verktyg i arbetet med att lära känna målgruppen är Personas. Vi tipsar om hur du kommer igång.
MER AFFÄRER NÄR MARKNAD OCH SÄLJ SAMARBETAR
Det blir alltmer självklart att marknad och sälj måste jobba tillsammans för att företaget ska lyckas i det digitala landskapet. I eboken får du och dina kollegor konkreta råd för att skapa bra förutsättningar för ett närmare samarbete mot gemensamma mål.
VÄSSA DIN MARKNADSFÖRING MED HJÄLP AV DINA KUNDER
Nöjda kunder är ett av de viktigaste verktygen vi har för att bygga förtroende och utveckla relationen till nya potentiella kunder. Vi har samlat våra bästa tips på hur du kan dra nytta av dina befintliga kundrelationer i din B2B-marknadsföring.
CONTENT MARKETING I PRAKTIKEN
Med content marketing hjälper du företagets kunder framåt på sin köpresa, från utmaning till lösning. För att skapa relevant och engagerande innehåll blir det viktigt att hitta nya sätt att engagera hela organisationen i arbetet. Vi ger dig tipsen på hur!
FEM DIGITALA SPANINGAR FÖR DIN B2B-MARKNADSFÖRING
Förändrade köpbeteenden och alltmer digitala kundresor har påverkat B2B-marknadsföringen från grunden. Vi bjuder på fem spaningar kring hur dagens B2B-företag utvecklar sin marknadsföring och kunddialog med digitala köpresor i fokus.
SÅ BLIR DU EN TYDLIG BESTÄLLARE MOT BYRÅER
Det kan finnas många skäl till att du väljer att samarbeta med en byrå. Kanske saknar du kompetens inom ett område, har tidsbrist eller så vill du helt enkelt ha fler händer på däck. Vi tipsar om hur du maximerar ditt byråsamarbete.
SÅ TAR DU FRAM EN MARKNADSPLAN B2B: STEGVISA TIPS OCH MALLAR
Marknadsplaner inom B2B-företag kan se mycket olika ut och formatet är egentligen oväsentligt. Det viktiga är att planen blir en kompass och stöd i din verksamhet. Guiden ger dig stegvisa tips och konkreta mallar för hur du kan bygga upp din marknadsplan.
DIN GUIDE TILL INBOUND MARKETING
Vi förklarar grunderna till inbound marketing och varför det nya sättet att jobba med marknadsföring vunnit mark i B2B-företag de senaste åren. Du får också handfasta tips på hur du kommer igång med ditt inbound-arbete i åtta steg för att skapa mer affärer.
VILL DU VETA MER OM HUR VI KAN HJÄLPA JUST DITT FÖRETAG?
VILL DU VETA MER OM HUR VI KAN HJÄLPA JUST DITT FÖRETAG?
MER INSPIRATION OM SMARTARE B2B-MARKNADSFÖRING
Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 1 av 2
Var hittar du inspiration? Vi ger våra personliga tips på källor för information och inspiration inom marknadsföring. Det handlar om böcker, sajter, nyhetsbrev och en podd.
#22 – Thought leadership – att ta marknadsposition som scale-up
Vad är thought leadership – kunskapsledarskap – och hur kan du ta marknadsposition inom B2B genom strategin? Lyssna på B2B-podden med Litiums CMO Malin Bodolla och Crescandos VD Malin Sjöman.
Värdeerbjudandet: Ett löfte om värde till dina kunder
Värdeerbjudande är en hörnsten i din B2B-marknadsföring. Så här kan du ta fram värdeerbjudanden som ökar chanserna att kunderna upplever att dina budskap är relevanta.