BRIEFMALL: SÅ BESTÄLLER DU MARKNADSFÖRINGSPROJEKT OCH KAMPANJER
Ladda hem mallen och fyll i för en tydligare beställning av marknadsföringsprojekt och kampanjer. Briefenmallen är en grund som du anpassar till varje enskild aktivitet. Det är bara att lägga till och dra ifrån.
EBOK: ACCOUNT BASED MARKETING I SEX STEG
Det finns många strategier att välja inom B2B-marknadsföringen. Här förklarar vi vad ABM är, för vilka sorters B2B-företag den kan skapa stora värden över lång tid och hur du kommer igång och förbättrar arbetet.
DIN GUIDE TILL INBOUND MARKETING
Vi förklarar grunderna till inbound marketing och varför det nya sättet att jobba med marknadsföring vunnit mark i B2B-företag de senaste åren. Du får också handfasta tips på hur du kommer igång med ditt inbound-arbete i åtta steg för att skapa mer affärer.
VÄSSA DIN MARKNADSFÖRING MED HJÄLP AV DINA KUNDER
Nöjda kunder är ett av de viktigaste verktygen vi har för att bygga förtroende och utveckla relationen till nya potentiella kunder. Vi har samlat våra bästa tips på hur du kan dra nytta av dina befintliga kundrelationer i din B2B-marknadsföring.
MER AFFÄRER NÄR MARKNAD OCH SÄLJ SAMARBETAR
Det blir alltmer självklart att marknad och sälj måste jobba tillsammans för att företaget ska lyckas i det digitala landskapet. I eboken får du och dina kollegor konkreta råd för att skapa bra förutsättningar för ett närmare samarbete mot gemensamma mål.
SÅ LYFTER PERSONAS DIN CONTENT MARKETING
För att skapa kommunikation som engagerar och bygger förtroende måste vi förstå våra kunder inte bara som företag utan som verkliga individer. Ett värdefullt verktyg i arbetet med att lära känna målgruppen är Personas. Vi tipsar om hur du kommer igång.
CONTENT MARKETING I PRAKTIKEN
Med content marketing hjälper du företagets kunder framåt på sin köpresa, från utmaning till lösning. För att skapa relevant och engagerande innehåll blir det viktigt att hitta nya sätt att engagera hela organisationen i arbetet. Vi ger dig tipsen på hur!
FEM DIGITALA SPANINGAR FÖR DIN B2B-MARKNADSFÖRING
Förändrade köpbeteenden och alltmer digitala kundresor har påverkat B2B-marknadsföringen från grunden. Vi bjuder på fem spaningar kring hur dagens B2B-företag utvecklar sin marknadsföring och kunddialog med digitala köpresor i fokus.
SÅ TAR DU FRAM EN MARKNADSPLAN B2B: STEGVISA TIPS OCH MALLAR
Marknadsplaner inom B2B-företag kan se mycket olika ut och formatet är egentligen oväsentligt. Det viktiga är att planen blir en kompass och stöd i din verksamhet. Guiden ger dig stegvisa tips och konkreta mallar för hur du kan bygga upp din marknadsplan.
WEBBINARIER ON-DEMAND
WEBBINARIUM ON-DEMAND: SMART CONTENT MARKETING 2024
Ta del av vårt inspelade lunchwebbinarium om hur marknad och sälj kan arbeta tillsammans med smart content marketing 2024.
WEBBINARIUM ON-DEMAND: GEMENSAM KUNDINSIKT GER MER AFFÄRER
Se webbinariet om hur marknad och sälj kan samarbeta smart med att ta fram en gemensam målbild av segment och kunder.
VILL DU VETA MER OM HUR VI KAN HJÄLPA JUST DITT FÖRETAG?
VILL DU VETA MER OM HUR VI KAN HJÄLPA JUST DITT FÖRETAG?
MER INSPIRATION OM SMARTARE B2B-MARKNADSFÖRING
De 7 mest lyssnade artiklarna om B2B-marknadsföring
Visst vet du att du kan lyssna på våra artiklar också? Här är de 7 mest lyssnade artiklarna från april 2023 till mars 2024.
#29 – ABM hjälper dig fokusera B2B-marknadsföringen
Account based marketing (ABM) handlar om att fokusera marknadsföringen. Från att kommunicera brett till att rikta kommunikationen mot utvalda konton.
Thought leadership: att leda, påverka människor och vinna kunder
Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.