EBÖCKER OCH GUIDER

Vi har samlat kunskap och inspiration om B2B-marknadsföring
som du enkelt kan ladda ner och ta med dig.

DIN GUIDE TILL INBOUND MARKETING

Vi förklarar grunderna till inbound marketing och varför det nya sättet att jobba med marknadsföring vunnit mark i B2B-företag de senaste åren. Du får också handfasta tips på hur du kommer igång med ditt inbound-arbete i åtta steg för att skapa mer affärer.

EBOK: ACCOUNT BASED MARKETING I SEX STEG

Det finns många strategier att välja inom B2B-marknadsföringen. Här förklarar vi vad ABM är, för vilka sorters B2B-företag den kan skapa stora värden över lång tid och hur du kommer igång och förbättrar arbetet.

VÄSSA DIN MARKNADSFÖRING MED HJÄLP AV DINA KUNDER

Nöjda kunder är ett av de viktigaste verktygen vi har för att bygga förtroende och utveckla relationen till nya potentiella kunder. Vi har samlat våra bästa tips på hur du kan dra nytta av dina befintliga kundrelationer i din B2B-marknadsföring.

SÅ LYFTER PERSONAS DIN CONTENT MARKETING

För att skapa kommunikation som engagerar och bygger förtroende måste vi förstå våra kunder inte bara som företag utan som verkliga individer. Ett värdefullt verktyg i arbetet med att lära känna målgruppen är Personas. Vi tipsar om hur du kommer igång.

MER AFFÄRER NÄR MARKNAD OCH SÄLJ SAMARBETAR

Det blir alltmer självklart att marknad och sälj måste jobba tillsammans för att företaget ska lyckas i det digitala landskapet. I eboken får du och dina kollegor konkreta råd för att skapa bra förutsättningar för ett närmare samarbete mot gemensamma mål.

CONTENT MARKETING I PRAKTIKEN

Med content marketing hjälper du företagets kunder framåt på sin köpresa, från utmaning till lösning. För att skapa relevant och engagerande innehåll blir det viktigt att hitta nya sätt att engagera hela organisationen i arbetet. Vi ger dig tipsen på hur!

MER INSPIRATION OM SMARTARE B2B-MARKNADSFÖRING

#48 – Digitala kanaler och personlig dialog i synk

Jonas Widegren, eCommerce Manager B2B på Elgiganten gästar B2B-podden för att diskutera hur fler företagsköpare väljer e-handeln och hur företag kan tänka nytt för att möta sina kunder på den hybrida kundresan.

Läs vidare

Varför lyckas vissa med content marketing men inte andra?

Vi tittar närmare på Content Marketing Institutes rapport B2B Content Marketing – Benchmarks, Budgets, and Trends 2025 om varför vissa B2B-företag lyckas med content marketing men inte andra.

Läs vidare

#47 – Kort- och långsiktiga perspektiv i balans

B2B-podden gästas av Frida Ahrenby, CMO på Rillion för ett samtal om hur vi hittar balansen mellan den kortsiktiga säljdrivande marknadsföringen och varumärkesarbetet över tid.

Läs vidare

ERBJUDANDE: MARKNADSFÖRING SOM VÄXLAR UPP DINA AFFÄRER

Content Marketing B2B

Bygg relationer, varumärken och affärer med riktad kundkommunikation, digital marknadsföring och content marketing som engagerar.
Läs vidare

Utbildning & Workshops

Vidga vyerna, fyll på med kunskap och inspiration. Stärk företagets konkurrenskraft genom att ta dig och din marknadsföring till nästa nivå.
Läs vidare