MARKNADSSTRATEGI B2B

MARKNADSSTRATEGI FÖRANKRAD I AFFÄRSMÅLEN

Affärsdrivande marknadsföring handlar om att alla marknadsaktiviteter på ett tydligt och konkret sätt bidrar till företagets övergripande affärsmål. När B2B-kundens köpresa blir alltmer digital och en större del av informationsinhämtningen sker på nätet blir den digitala dialogen allt viktigare. En tydlig, dokumenterad strategi lägger grunden för smart inbound och content marketing, B2B-marknadsföring som får ditt företag att växa och göra mer affärer.

INBOUND MARKETING

Med inbound marketing attraherar du nya kunder med relevant innehåll som inspirerar och adderar värde under hela köpresan. Framgångsreceptet är en tydlig strategi, bra content och rätt verktyg för aktivering och digital leadsgenerering.

CONTENT-STRATEGI

En tydlig content-strategi säkerställer att du tar fram content som intresserar, inspirerar och engagerar din målgrupp –  så att du kan bygga relationer som leder till mer affärer. Lär känna dina personas, sätt dina budskap och bestäm hur du bäst paketerar din berättelse.

THOUGHT LEADERSHIP

En position som kunskapsledare, Thought Leader, väcker intresse, bygger förtroende och utvecklar affären. Vi hjälper dig att lyfta fram det som gör ditt företag unikt och som hjälper dina kunder på resan från utmaning till lösning och nya affärsmöjligheter.

VÄRDEERBJUDANDE

Har du en tydlig bild av hur ditt företags produkter och tjänster skapar värde och hjälper era kunder lyckas i sin vardag? Ett välpaketerat värdeerbjudande är nyckeln till att flytta fokus från produkt och tjänst till en värdebaserad kunddialog.

MARKETING-SALES ALIGNMENT

För att lyckas i det digitala landskapet måste marknad och sälj dra åt samma håll. Marketing-Sales alignment handlar om att hitta en gemensam målbild, bild hur respektive roll ska bidra och en konkret plan för hur samarbetet ska se ut.

ACCOUNT BASED MARKETING

Fokusera din marknadsföring dit den gör mest nytta. Account Based Marketing ökar relevansen och träffsäkerheten i din kommunikation genom att vända sig till utvalda konton, befintliga eller potentiella kunder, istället för den breda marknaden.

MER OM MARKNADSSTRATEGI B2B

KPIer inbound marketing - vad och för vem ska jag mäta?

Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound marketing-aktiviteterna?

Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.

Läs vidare

Bra KPI:er för inbound marketing

Relevanta KPI:er för att mäta och följa upp inbound marketing

Att mäta både antal, konverteringsgrad och affärsvärde i varje steg, samt sätta upp en process för att mäta hela vägen tar tid, men är så värt det.

Läs vidare

3 grundpelare för att mäta och följa upp inbound marketing

Det finns tre bra grundförutsättningar som gärna får finnas på plats för att optimalt hitta rätt KPI:er att mäta och utvärdera din inbound marketing-satsning.

Läs vidare

LÄS MER OM VÅRA ANDRA TJÄNSTER

Content Marketing B2B

Bygg relationer, varumärken och affärer med riktad kundkommunikation, digital marknadsföring och content marketing som engagerar.

Läs vidare

Digital marknadsföring B2B

Identifiera, kvalificera och konvertera fler leads till affärer med målinriktad leadsgenerering, rätt verktyg, tydliga mätpunkter och smart uppföljning.

Läs vidare

Utbildning & Workshops

Vidga vyerna, fyll på med kunskap och inspiration. Stärk företagets konkurrenskraft genom att ta dig och din marknadsföring till nästa nivå.

Läs vidare