INBOUND MARKETING

När 9 av 10 B2B-köp börjar på nätet – möt dina kunder på köpresan

VAD ÄR INBOUND MARKETING?

Med inbound marketing hjälper du dina potentiella kunder att komma till beslut genom att bjuda på kunskap, erfarenheter och inspiration som har ett värde för dem i köpprocessen. Målet är att på så sätt vinna deras intresse, förtroende och i slutänden affären.

I praktiken handlar inbound marketing om att arbeta metodiskt för att attrahera nya besökare, konvertera dem till kvalificerade leads och vårda och underhålla dem tills de är redo för ett köp eller en direkt säljdialog. En viktig hörnsten är content som informerar, inspirerar och stöttar köpresan.

Inbound marketing modell
first-quote-purple

Inbound marketing visade sig vara tillvägagångsättet som gjorde det möjligt för oss att knyta ihop hela vår digitala kommunikation.

– Carolina Jarl, Head of Marketing Orango

KOM IGÅNG MED INBOUND MARKETING

Vi på Crescando har lång erfarenhet av att hjälpa B2B-företag kicka igång sin inbound marketing. Andra har vi hjälpt att utveckla och finslipa sina processer. Eller att växla upp kommunikationen med vasst content som attraherar och inspirerar målgruppen.

1.
KUNSKAP

Erfarenhet från många tidigare projekt och ett nyfiket intresse för det senaste gör att vi har koll på aktuella trender inom inbound marketing. Det gör oss till en stark partner både för dig som just är i färd med att börja din inbound-resa och dig som kommit en bit på vägen.

2.
PROCESSER

BMed hjälp av beprövade processer och modeller stöttar vi arbetet och skapar ett effektivt arbetsflöde. Det gör att ni snabbt sätter er inbound-strategi och kommer igång med det löpande leadsgeneringsarbetet.

3.
VERKTYG

Vi erbjuder stödet du behöver både i din content-process och för att generera och vårda nya leads med hjälp av marketing automation - eller så jackar vi in i de verktyg du redan har på plats.

first-quote-purple

Vi kikade på flera olika byråalternativ och valet föll på Crescando eftersom vi gillade det sätt de arbetar på. De har en tydlig metodik och process för hur inbound marketing-arbetet skulle genomföras.

– Nicklas Henriksson, CMO AddPro

KONTAKTA OSS SÅ HJÄLPER VI DIG

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag utvecklas inom inbound marketing? Hör av dig så berättar vi mer!

MER OM INBOUND MARKETING PÅ INSPIRATIONSPORTALEN

Bra KPI:er för inbound marketing

Relevanta KPI:er för att mäta och följa upp inbound marketing

Att mäta både antal, konverteringsgrad och affärsvärde i varje steg, samt sätta upp en process för att mäta hela vägen tar tid, men är så värt det.

Läs vidare

Inbound marketing eller varumärkesarbete – måste vi välja?

Ibland dyker det upp kritiska röster som menar att en satsning på inbound marketing, med ett alltför starkt fokus på leadsgenerering och numerära KPIer, är kontraproduktivt för företagets varumärke.

Läs vidare