INBOUND MARKETING

När 9 av 10 B2B-köp börjar på nätet – möt dina kunder på köpresan

VAD ÄR INBOUND MARKETING?

Med inbound marketing B2B hjälper du dina potentiella kunder att komma till beslut genom att bjuda på kunskap, erfarenheter och inspiration som har ett värde för dem i köpprocessen. Målet är att på så sätt vinna deras intresse, förtroende och i slutänden affären.

I praktiken handlar det om att arbeta metodiskt för att attrahera nya besökare, konvertera dem till kvalificerade leads och vårda och underhålla dem tills de är redo för ett köp eller en direkt säljdialog. En viktig hörnsten inom inbound marketing B2B är content som informerar, inspirerar och stöttar köpresan.

Inbound marketing modell
first-quote-purple

Inbound marketing visade sig vara tillvägagångsättet som gjorde det möjligt för oss att knyta ihop hela vår digitala kommunikation.

– Carolina Jarl, Head of Marketing Orango

KOM IGÅNG MED INBOUND MARKETING B2B

Vi på Crescando har lång erfarenhet av att hjälpa B2B-företag kicka igång inbound-resan och sätta strukturer och processer från grunden. Andra har vi hjälpt att utveckla och finslipa sina processer. Eller att växla upp kommunikationen med vasst content som attraherar och inspirerar målgruppen.

TRE SKÄL ATT VÄLJA CRESCANDO SOM DIN INBOUND MARKETING-PARTNER:

Inbound marketing - Kunskap
1. KUNSKAP

Erfarenhet från många tidigare projekt och ett nyfiket intresse för det senaste gör att vi har koll på aktuella trender inom inbound marketing B2B. Det gör oss till en stark partner både för dig som just är i färd med att börja din inbound-resa och dig som kommit en bit på vägen.

Inbound marketing - Processer
2. PROCESSER

Med hjälp av beprövade processer och modeller stöttar vi arbetet och hjälper dig skapa ett effektivt arbetsflöde för din inbound marketing B2B. På så sätt kommer du snabbt igång med din inbound-strategi och det löpande arbetet med att generera mer leads och få nya kunder.

Inbound marketing - Verktyg
3. VERKTYG

Vi erbjuder också det stöd du behöver både i ditt content marketing-arbete och för att generera och vårda nya leads med hjälp av marketing automation. Har du redan en systemlösning på plats men har svårt att se resultat jackar vi in i de verktyg du har och hjälper dig lyckas!

first-quote-purple

Vi kikade på flera olika byråalternativ och valet föll på Crescando eftersom vi gillade det sätt de arbetar på. De har en tydlig metodik och process för hur inbound-arbetet ska genomföras.

– Nicklas Henriksson, CMO AddPro

KONTAKTA OSS SÅ HJÄLPER VI DIG

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag att utveckla inbound-arbetet? Hör av dig så berättar vi mer!

Vi visar gärna hur vi hjälp andra framåtlutade B2B-företag lyckas med inbound marketing. Du får också ta del av våra processer och verktyg som gör att du tryggt kan ta hjälp av oss på din resa till mer leads och fler nya kunder!

MER OM INBOUND MARKETING PÅ INSPIRATIONSPORTALEN

Marknadsföring och försäljning åt samma håll

Marknadsföring och försäljning tillsammans i hela säljprocessen

Vid det här laget gissar jag att du som de flesta andra insett att B2B-kundens köpresa blivit allt mer digital! Men har du på riktigt satt dig ner och funderat över vad det betyder för ditt företag?

Läs vidare

KPIer inbound marketing - vad och för vem ska jag mäta?

Att mäta mot affärsmål eller för att finjustera inbound-aktiviteterna?

Öppningsgrad, klick, följare, lästid… De taktiska mätetalen för inbound marketing är absolut inte oviktiga men frågan blir: för vem och varför? Vi benar ut olika typer av KPI:er.

Läs vidare

Bra KPI:er för inbound marketing

Relevanta KPI:er för att mäta och följa upp inbound marketing

Att mäta både antal, konverteringsgrad och affärsvärde i varje steg, samt sätta upp en process för att mäta hela vägen tar tid, men är så värt det.

Läs vidare