Skip to content

DIGITAL MARKNADSFÖRING B2B

DIGITAL MARKNADSFÖRING SOM AKTIVERAR OCH ENGAGERAR

Företag består av människor och precis som vid privata köp börjar de flesta företags köpresor idag på nätet. Den typiska B2B-kunden har kommit långt i sitt köpbeslut innan dörren öppnas för en säljare. Det ställer helt nya krav på din marknadsföring. Samtidigt skapar nätet och digitala kanaler stora möjligheter för den som använder verktygen på rätt sätt. Vi hjälper dig integrera arbetet med att utveckla relevant, inspirerande och utbildande content med rätt verktyg och plattformar så du kan sprida innehållet och göra det tillgängligt till potentiella köpare. Öka din och företagets chanser till fler intresserade besökare, mer kvalificerade leads och bättre affärer.

raphael_gear-run_simple-blue_256x256 turkos

MARKETING AUTOMATION

Marketing automation har blivit ett ovärderligt verktyg för att vårda relationer och engagera kunder. Med utskick baserade på besökarens intressen och beteenden ökar relevansen och engagemanget hos dina kunder och besökare.

raphael_imac_simple-blue_256x256 turkos

WEBB & CONTENT-PORTALER

Content-portaler är ett smidigt sätt att skapa ordning och reda för besökarna på din site. Kategorisera innehållet och lyft upp de poster som engagerar besökarna mest för ökad relevans och läslust.

raphael_command-line_simple-blue_256x256 turkos

SÖKMOTOROPTIMERING (SEO)

Att ranka högt hos sökmotorer bygger förtroende hos de som söker. Rankning sker efter relevans för sökordet i den kontext som sökningen sker. En av de viktigaste kanalerna för attrahera nya besökare i din inbound marketing.

raphael_mail_simple-blue_256x256 turkos

EPOSTMARKNADSFÖRING

När inbound marketing har banat väg för nya relationer är mejl och nyhetsbrev ett naturligt sätt att knyta an och fördjupa dem. Nyhetsbrev och redaktionella inspirationsbrev hjälper också till att vårda relationen till befintliga kunder.

raphael_bubble-chat_simple-blue_256x256 turkos

SOCIALA MEDIER

Möt dina kunder där de är. Det finns många sociala media-kanaler att synas på. Det är kontaktytor byggda för att interagera och kommunicera. Ta vara på verktygen och hitta nya kunder i ett forum byggt för samtal. .

raphael_bubble-exclamation-mark_simple-blue_256x256 turkos

ANNONSERING

Annonsering i relevanta kanaler är en hörnsten i inbound marketing. Google Ads, IP-styrd ABM och sponsring i sociala medier. Vår portfölj är mångsidig och hjälper dig säkra att rätt budskap når fram till rätt individer –  i rätt kanal.

MER OM DIGITAL MARKNADSFÖRING B2B

Webinar som leadsmagnet – din checklista för att komma igång!

Begreppet leadsmagnet används ofta inom inbound marketing för att beskriva innehåll som attraherar och drar till sig potentiella leads. Leadsmagneten upplevs så pass värdefull att man kan tänka sig att…

Läs vidare

KPI för inbound marketing - att mäta inbound marketing

Hur mäter du din inbound marketing? 5 viktiga KPI:er

Inbound marketing handlar om att med relevant innehåll guida och hjälpa potentiella och existerande kunder under köpresan med slutmålet att generera mer affärer. Fler och fler inser att content marketing är en viktig del i inbound marketing-arbetet …

Läs vidare

Podd: Är marketing automation räddningen eller en förbannelse?

I ett nytt avsnitt på KNTNT-radio diskuterar Content-Spanarna Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren om vad händer som händer när teknik missbrukas i marknadsförings- och försäljningssyfte. Framförallt vad resultatet…

Läs vidare

LÄS MER OM VÅRA ANDRA TJÄNSTER

Marknadsstrategi B2B

Tänk efter före. Lägg grunden med din strategi och planera för marknadsföring som leder vägen till goda kundrelationer och framgångsrika affärer.

Läs vidare

Content Marketing B2B

Bygg relationer, varumärken och affärer med riktad kundkommunikation, digital marknadsföring och content marketing som engagerar.

Läs vidare

Utbildning & Workshops

Vidga vyerna, fyll på med kunskap och inspiration. Stärk företagets konkurrenskraft genom att ta dig och din marknadsföring till nästa nivå.

Läs vidare