THOUGHT LEADERSHIP

När förtroende och auktoritet är avgörande för att göra affärer

VAD ÄR THOUGHT LEADERSHIP?

Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för dina kunder. Som en inspirerande och tillförlitlig källa till idéer och kunskap bygger du auktoritet och förtroende.

För att väcka intresse, bygga förtroende och utveckla dina affärer som kunskapsledare behöver du ha en plan. Vi hjälper dig att lyfta fram det som gör ditt företag unik och som stöttar dina kunder på sin resa. Med strategin på plats kan vi hjälpa dig ett producera content som hjälper dig nå den position företaget vill uppnå och förtjänar.

Thought leadership - kunskapsledarskap
first-quote-purple

85% of B2B marketers see thought leadership as important or critical for building executive relationships with clients and prospects. Their biggest challenge: differentiation from peers and competitors in developing compelling points of view.

– ITSMA, IT Services Marketing Association, 2019

KOM IGÅNG MED THOUGHT LEADERSHIP

Vi på Crescando har lång erfarenhet av att hjälpa B2B-företag lägga grunden för att ta en position som kunskapsledare. Andra har vi hjälpt att utveckla och finslipa sina processer. Eller att växla upp kommunikationen med vasst content som attraherar och inspirerar målgruppen.

1.
STRATEGI

Inspiratör, visionär eller problemlösare – vilken typ av kunskapsledare vill du vara? Med utgångspunkt i kundinsikt och marknadens förutsättningar hjälper vi dig sätta strategin som lyfter fram företagets styrkor och gör att ni sticker ut från konkurrensen.

2.
CONTENT

Låt ditt content tala för dig och bevisa positionen som kunskapsledare med en tydlig röst. Vi hjälper dig att göra planen och skapa content som informerar, inspirerar och bygger förtroende.

3.
PROCESSER

Vi hjälper dig sätta processerna för att aktivera ditt innehåll och nå fram till din målgrupp. Lika viktigt är att kunna utvärdera, analysera och utveckla arbetet med fokuset på den position du vill ta.

first-quote-purple

De senaste månaderna har vi fått feedback från både kollegor, kunder och partners i branschen. Kommentarer som ”Vad ni syns och gör bra saker. Ni ser otroligt proffsiga ut.” Nu har vi har en röd tråd i det material vi tar fram.

– Nicklas Henriksson, CMO AddPro

KONTAKTA OSS SÅ HJÄLPER VI DIG

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig och ditt företag ta en position som kunskapsledare?
Hör av dig så berättar vi mer!

MER OM THOUGHT LEADERSHIP PÅ INSPIRATIONSPORTALEN

Thought leadership och content marketing – hur hänger det ihop?

Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. VI ger tips på hur du kommer igång!

Läs vidare

Egen undersökning – en guldgruva för din inbound marketing

Att genomföra en egen undersökning är kanske inte det första du gör i ditt content marketing-arbete. Det visar inte minst en färsk studie från amerikanska MarketingProfs om vilken typ av content som…

Läs vidare

Thought leadership: Har ditt företag förutsättningarna att bli en kunskapsledare?

I dag är det få B2B-företag som säljer rena produkter. I stället erbjuder de flesta av oss lösningar till problem som våra kunder står inför. Därför är det långt ifrån…

Läs vidare