THOUGHT LEADERSHIP

När förtroende och auktoritet är avgörande för att göra affärer

VAD ÄR THOUGHT LEADERSHIP?

Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för dina kunder. Som en inspirerande och tillförlitlig källa till idéer och kunskap bygger du auktoritet och förtroende.

För att väcka intresse, bygga förtroende och utveckla dina affärer som kunskapsledare behöver du ha en plan. Vi hjälper dig att lyfta fram det som gör ditt företag unik och som stöttar dina kunder på sin resa. Med strategin på plats kan vi hjälpa dig ett producera content som hjälper dig nå den position företaget vill uppnå och förtjänar.

Thought leadership - kunskapsledarskap
first-quote-purple

85% of B2B marketers see thought leadership as important or critical for building executive relationships with clients and prospects. Their biggest challenge: differentiation from peers and competitors in developing compelling points of view.

– ITSMA, IT Services Marketing Association, 2019

KOM IGÅNG MED THOUGHT LEADERSHIP

Vi på Crescando har lång erfarenhet av att hjälpa B2B-företag utveckla sin position som kunskapsledare. Vissa företag har vi hjälpt från grunden att ta fram en plattform för thought leadership. Andra har vi hjälpt att utveckla och finslipa sina processer. Eller att växla upp kommunikationen med vasst content som attraherar och inspirerar målgruppen.

1. STRATEGI

Inspiratör, visionär eller problemlösare – vilken typ av kunskapsledare passar ditt företag bäst? Med utgångspunkt i marknadens förutsättningar och inte minst insikten om er kunder och deras behov hjälper vi dig sätta strategin. I workshopformat arbetar vi tillsammans en position som lyfter företagets styrkor och gör att ni sticker ut från konkurrensen.


2. CONTENT

Låt ditt content tala för dig och bevisa positionen som kunskapsledare med en tydlig röst. Ett kunskapsledarskap förtjänas över tiden av de individer och företag som delar med sig av sina erfarenheter och sin kunskap. Vi hjälper dig att göra planen och att skapa content som informerar, inspirerar och bygger förtroende.


3. PROCESSER

För att bygga ditt kunskapsledarskap måste du nå fram till din målgrupp. Vi hjälper dig sätta processerna för att aktivera ditt innehåll i egna och köpta kanaler. Lika viktigt är att kunna utvärdera, analysera och utveckla arbetet med fokuset på den position du vill ta. Vi sköter din aktivering eller stöttar dig på vägen!

first-quote-purple

De senaste månaderna har vi fått feedback från både kollegor, kunder och partners i branschen. Kommentarer som ”Vad ni syns och gör bra saker. Ni ser otroligt proffsiga ut.” Nu har vi har en röd tråd i det material vi tar fram.

– Nicklas Henriksson, CMO AddPro

KONTAKTA OSS SÅ HJÄLPER VI DIG

Vill du veta hur vi kan hjälpa dig och ditt företag ta en position som kunskapsledare? Oavsett om det handlar om att sätta företagets unika position på marknaden, att ta fram informativt och inspirerande content eller att sätta processerna för hur du ska nå ut på marknaden kan vi hjälpa dig på vägen.

Hör av dig så berättar vi mer!

MER OM THOUGHT LEADERSHIP PÅ INSPIRATIONSPORTALEN

Thought leadership för den modige

Thought leadership: Har ditt företag förutsättningarna att bli en kunskapsledare?

Thought ledership blir alltmer betydelsefullt när du baserar delar eller hela din B2B-affär på tjänster. När fler B2B-företag säljer lösningar på problem som kunderna står inför blir trovärdigheten en mycket viktigare aspekt vid val av leverantör. I bloggposten ger vi dig också fyra anledningar till varför du ska sträva efter att bli en thought leader.

Läs vidare

Kunskapsledare och content marketing – hur hänger det ihop?

Thought leadership handlar om att ta vara på företagets unika position på marknaden för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. VI ger tips på hur du kommer igång!

Läs vidare

Thought leader är den som vågar leda, påverka människor och vinna kunder

IT Services Marketing Association (ITSMA)  är en sammanslutning av marknadsförare från välrenommerade IT-företag såsom Cisco, HP, Nokia och Oracle. När organisationen i början av 2010 gjorde en inventering av vilka…

Läs vidare