Det är lika relevant för mindre och mellanstora företag att ha en digital närvaro som för ett företag med miljardomsättning. Min erfarenhet av digitaliseringsresor är att det är viktigt att vara med tidigt i kundens köpresa. Gärna vara den som startar den!
– Kajsa Arvidsson, CMO Genexis
Sales Development har verkligen fått ett nytt arbetssätt. Det är lättare för dem att ta kontakt med bolagen för att vi redan har marknadsfört till dem och de känner till Sinch när säljarna hör av sig. Det är väldigt roligt att vara med på den resan.
– Anna Jäger, VP Marketing EMEA and Global Marketing på Sinch
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA DIN ACCOUNT-BASED MARKETING?
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA DIN ACCOUNT-BASED MARKETING?
Några av våra större kunder som vi har idag hade vi aldrig fått en möjlighet att prata med genom att sälja kallt. Där har istället relevant, värdeskapande och inspirerande innehåll varit nyckeln in till kunderna.
– Esko Airas, vd på Cellip
MER OM ACCOUNT-BASED MARKETING PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
#48 – Digitala kanaler och personlig dialog i synk
Jonas Widegren, eCommerce Manager B2B på Elgiganten gästar B2B-podden för att diskutera hur fler företagsköpare väljer e-handeln och hur företag kan tänka nytt för att möta sina kunder på den hybrida kundresan.
#47 – Kort- och långsiktiga perspektiv i balans
B2B-podden gästas av Frida Ahrenby, CMO på Rillion för ett samtal om hur vi hittar balansen mellan den kortsiktiga säljdrivande marknadsföringen och varumärkesarbetet över tid.
#30 – Jobba smartare med hjälp av AI
Lyssna på B2B-podden med AI-evangelisten Ulf Lesley om hur vi som marknadsförare kan använda ChatGPT och andra AI-verktyg i vår vardag.


