Hoppa till innehåll

#30 – Jobba smartare med hjälp av AI

Malin Sjöman

🎧Lyssna på avsnittet här >>

Sen början av 2023 har vi nog alla, om än i olika hög grad, svepts med av AI-vågen. Vi funderar över vad som är på väg att hända: hur kommer AI påverka våra liv och arbetsuppgifter framöver? Kommer AI-bottarna ta över? Kommer vi landa i att AI-bottar producerar content som sen konsumeras av andra AI-bottar? Men kanske allra mest funderar vi nog över hur vi kan dra nytta av AI på bästa och smartaste sätt i vårt arbete för att hänga med i utvecklingen!

För att fördjupa frågeställningarna och hitta svar har Crescandos Malin Sjöman bjudit in Ulf Lesley, ehälsostrateg och AI-evangelist i egna företaget FusionMind. Ulf har jobbat med marknadsföring, framförallt inom B2B, i 30 år – bland annat på Ericsson och medtech-företaget Strikersoft. De senaste åren har han nischat sig mot AI och vilka möjligheter det erbjuder både i hälso- och sjukvårdsbranschen och för oss som marknadsförare.

Samtalet rör sig mellan de två världarna där vi först får en inblick i hur hälso- och sjukvården idag använder AI för att jobba smidigare och smartare. Sen fördjupar vi oss i hur vi som marknadsförare kan använda ChatGPT och andra AI-verktyg i vår vardag.

Diskussionen leder också in på ämnen som:

  • Vilka olika varianter av AI som vi kan ta hjälp av.
  • Hur vi kan ta hjälp av AI för att slippa det administrativa arbetet och kunna fokusera på att skapa värde.
  • Att vi inte får glömma att addera våra åsikter och känslor i arbetet.
  • Varför marknadsföringen ligger före sälj i AI-adoptionen.
  • Tips på hur vi promptar ChatGPT på bästa sätt.

Ulf delar också med sig av sina bästa råd till dig som B2B-marknadsförare som vill komma igång eller växla upp användningen av AI i ditt arbete!

🎧Lyssna på avsnittet

Passa på att lyssna nu direkt här eller i din poddspelare! Och glöm inte prenumerera på B2B-podden så du får tips när nästa avsnitt är ute med mer inspo för din B2B-marknadsföring och försäljning!

Hör av dig!

Har du fler idéer eller tips kring hur du använder AI i din B2B-marknadsföring? Hör gärna av dig!

 

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

När det för några år sen blev känt att Kevin Spacey skulle hålla en avslutande keynote på det årets Content Marketing World höjde många ett förvånat ögonbryn.

Läs vidare

Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration