
Det är viktigt att sälj och marknad jobbar tillsammans med tanke på hur mycket köpbeteendet förändrats de senaste åren. I den digitala värld vi lever i idag är kunden betydligt mycket mer påläst innan vi får kontakt. Här har vi en möjlighet att nå dem betydligt tidigare i köpprocessen med hjälp av content.
- Lena Backlund, Head of Corporate Marketing, Aditro
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA SAMARBETET MARKNAD-SÄLJ?
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA SAMARBETET MARKNAD-SÄLJ?

Organizations with tightly aligned sales and marketing functions experience 36% higher customer retention rates and 38% higher sales win rates.
– MarketingProfs, 2016
MER OM SAMARBETET MELLAN MARKNAD OCH SÄLJ PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
#18 – Så effektiviserar marketing automation din B2B-marknadsföring
Idag har många B2B-företag investerat i marketing för att automatisera och effektivisera sitt jobb. Men hur använder du en MA-lösning på smartast sätt så att du får ut maximalt av ditt arbete?
Är säljare lata – eller är det samarbetet mellan marknad och sälj som knakar?
Hur är samarbetet mellan marknad och sälj? Går ni hand i hand genom hela processen, eller är det tjat och gnat som gäller?
7 steg: Så kommer marknad och sälj närmare varandra med inbound marketing
Att marknad och sälj måste komma närmare varandra börjar kännas som en smått uttjatad devis. Samtidigt har de flesta företag vi möter fortfarande en bit att gå innan ambitionen blir verklighet. Ofta arbetar sälj och marknad …