
Det är viktigt att sälj och marknad jobbar tillsammans med tanke på hur mycket köpbeteendet förändrats de senaste åren. I den digitala värld vi lever i idag är kunden betydligt mycket mer påläst innan vi får kontakt. Här har vi en möjlighet att nå dem betydligt tidigare i köpprocessen med hjälp av content.
- Lena Backlund, Head of Corporate Marketing, Aditro
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA SAMARBETET MARKNAD-SÄLJ?
VILL DU HA HJÄLP ATT UTVECKLA SAMARBETET MARKNAD-SÄLJ?

Organizations with tightly aligned sales and marketing functions experience 36% higher customer retention rates and 38% higher sales win rates.
– MarketingProfs, 2016
MER OM SAMARBETET MELLAN MARKNAD OCH SÄLJ PÅ INSPIRATIONSPORTALEN
#19 – Marknad och sälj i den förändrade köpresan
Hur påverkar den förändrade köpresan B2B-marknadsföringen? Crescandos VD Malin pratar med Christine Sandmark om hur marknad och sälj samarbetar på bästa sätt i den alltmer digitala köpresan.
#18 – Så effektiviserar marketing automation din B2B-marknadsföring
Idag har många B2B-företag investerat i marketing automation för att automatisera och effektivisera sitt jobb. Men hur använder du en MA-lösning på smartast sätt så att du får ut maximalt av ditt arbete?
Är säljare lata – eller är det samarbetet mellan marknad och sälj som knakar?
Hur är samarbetet mellan marknad och sälj? Går ni hand i hand genom hela processen, eller är det tjat och gnat som gäller?