Skip to content

Podd: Är influencer marketing något för B2B?

Gustav Tranback

Det är återigen dags för Content-spanarna i KNTNT Radio. Denna gång diskuterar Malin Sjöman influencer marketing med Pia Tegborg och Thomas Barregren, och huruvida det är något som fungerar för B2B.

Influencer marketing har länge varit populärt inom B2C där företag använt sig av bloggare, instagrammare och YouTubers för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Målet som företagare är att påverka dessa influencers som i sin tur påverkar alla sina följare, likt en dominoeffekt. Det är en bevisat effektiv kanal för B2C-företag att nå ut med sitt budskap direkt till sin målgrupp, men hur funkar det för B2B-företag?

I vår senaste content-spaning diskuteras just ämnet influencer marketing och dess växande popularitet i B2B-marknadsföring. Som exempel kan man se att nästan alla resultat i en Google-sökning på ’B2B influencer marketing’ är från i år. Att arbeta med influencers och olika former av branschpåverkare  är alltså något som vi kan anta bara kommer att bli mer och mer populärt inom B2B-marknadsföringen.

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Har du tankar kring det som diskuteras i podden? Eller kanske frågor om hur du skulle kunna använda influencers i din marknadsföring? Tveka inte att höra av dig till oss!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Säg hej till Frida Olsson, ny projektledare och marknadskonsult på Crescando! Content- och inbound marketing har varit på mångas läppar inom B2B-företag under de senaste åren, men enligt ”2018 B2B…

Läs vidare

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen