Skip to content

Podd: Att ta fram en rapport och allt positivt det för med sig

Gustav Tranback

Vi är väldigt glada över att återigen blivit tillfrågade om att vara med i fina podden KNTNT radio. Denna gång för att prata om värdet av att genomföra en studie och hur resultatet kan återvinnas i massor av relevant content.

Att våra branschkollegor KNTNT ville att vi skulle prata om just det här ämnet baseras på arbetet vi har gjort tillsammans med vår kund Litium. Litium, som säljer e-handelsplattformar till både B2C och B2B-företag, ville få reda på hur svenska B2B-företag såg på e-handel. Marknadschefen Åsa Lundborg Ling vände sig därför till oss för att få hjälp med att genomföra studien, så väl som att paketera slutsatserna i olika former av content. Tanken var inte bara att ge Litium svar på sin initiala fråga om hur svenska B2B-företag förhåller sig till e-handel utan också att sprida resultatet för att visa på Litiums position som ledande inom sitt fält.

I podden pratar Malin Sjöman och Åsa Lundborg Ling om hur tankarna gick inför studien, hur själva genomförandet såg ut och också hur arbetet med spridningen av rapporten gick till. Lyssna på avsnittet och ta del av Malin och Åsas erfarenheter så väl som deras tips och råd om hur du kan ta fram och använda en rapport i din marknadsföring.

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Har du frågor eller tankar kring innehållet i podden är du välkommen att ta kontakt med oss för att fortsätta samtalet kring hur en rapport kan användas inom content marketing. Vi anordnar också ett frukostseminarium på samma ämne i Stockholm 20 oktober. Läs mer och anmäl dig här!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Säg hej till Frida Olsson, ny projektledare och marknadskonsult på Crescando! Content- och inbound marketing har varit på mångas läppar inom B2B-företag under de senaste åren, men enligt ”2018 B2B…

Läs vidare

I min roll som content-producent skriver jag mängder av artiklar, guider, kundcase och annat innehåll för kunders räkning.

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen