Hoppa till innehåll

#1 – Inbound marketing och varumärkesarbete – konflikt eller möjlighet?

Malin Sjöman

Inbound marketing är marknadsföringsstrategin där vi använder oss av relevant, intressant och inspirerande content för att attrahera nya leads och kunder till våra kanaler och vårt företag. Varumärkesarbetet syftar till att skapa en tydlig och klar bild av vilka vårt företag är, vad vi står för och inte minst hur vi kan addera värde till våra kunder.

Det senaste året har det hörts kritik att ett inbound-arbete som är alltför fokuserat på kortsiktiga siffror riskerar att underminera det långsiktiga varumärkesarbetet.

I inslaget diskuterar Malin Sjöman, VD Crescando och Maria Hagman, skribent och projektledare, varför det blivit en motsättning mellan inbound marketing och varumärkesbyggande aktiviteter. Måste det vara en konflikt? Eller vad kan vi göra för att inbound-arbetet ska kunna bidra till, inte stjälpa, företagets ambitioner att bygga ett starkt varumärke.

Lyssna och låt dig inspireras.

Lyssna här!

 

Hur jobbar du med inbound och varumärkesbyggande? Upplever du att varumärkesarbetet blir lidande? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration