#1 – Inbound marketing och varumärkesarbete – konflikt eller möjlighet?
Malin Sjöman
Inbound marketing är marknadsföringsstrategin där vi använder oss av relevant, intressant och inspirerande content för att attrahera nya leads och kunder till våra kanaler och vårt företag. Varumärkesarbetet syftar till att skapa en tydlig och klar bild av vilka vårt företag är, vad vi står för och inte minst hur vi kan addera värde till våra kunder.
Det senaste året har det hörts kritik att ett inbound-arbete som är alltför fokuserat på kortsiktiga siffror riskerar att underminera det långsiktiga varumärkesarbetet.
I inslaget diskuterar Malin Sjöman, VD Crescando och Maria Hagman, skribent och projektledare, varför det blivit en motsättning mellan inbound marketing och varumärkesbyggande aktiviteter. Måste det vara en konflikt? Eller vad kan vi göra för att inbound-arbetet ska kunna bidra till, inte stjälpa, företagets ambitioner att bygga ett starkt varumärke.
Lyssna och låt dig inspireras.
Lyssna här!
Hur jobbar du med inbound och varumärkesbyggande? Upplever du att varumärkesarbetet blir lidande? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Varför lyckas vissa B2B-företag med content marketing, medan andra har svårt att få resultat? Det är en av de centrala frågorna som Content Marketing Institute (CMI) utforskar i sin årliga…
Anders Ångström, seniorkonsult på A-focus, gästar B2B-podden för att prata om vikten av att vi förstår våra kunder - innan vi utvecklar och lanserar nya produkter.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.