Hoppa till innehåll

#11 – Inhouse eller byrå – vad är rätt väg för din marknadsorganisation?

Malin Sjöman

Funderar du på om du ska ta hjälp av en byrå eller rigga för att du ska kunna sköta allting inhouse i din egen marknadsorganisation? De senaste åren har vi sett en trend i att allt fler, framförallt större företag, väljer att bygga upp interna organisationer för att planera, producera och aktivera sitt innehåll och sina marknadsföringsbudskap. Inhouse eller byrå – finns det ett rätt eller fel som gäller för alla B2B-företag?

I inslaget pratar Maria Hagman med Malin Sjöman, VD, och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando om vägvalet mellan att bygga en stark inhouse-funktion och att ta in extern hjälp från en byrå i content marketing-arbetet. Finns det funktioner du alltid ska ha inhouse och var tar du bäst hjälp utifrån? Och ser vi en trend som liksom så många andra kommer svänga tillbaka om några år?

 

Lyssna här!

Har du full styrka inhouse för din marknadsföring? Vilka delar skulle du vilja ta extern hjälp med?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

account based marketing som strategi - B2B-podden

ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.

Läs vidare

Fem sätt för marketing automation crescando

Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration