#13 – Content marketing i större och mindre företag
Jens Östrud
Med content marketing hjälper vi våra leads och kunder köpa och hitta lösningar på sina utmaningar genom att vi delar med oss av insikter, kunskap och inspiration under köpresan. Många svenska B2B-företag jobbar redan med content marketing. Men det finns många typer av företag: de som säljer SaaS-lösningar, fysiska produkter eller professionella tjänster. Och inte minst både små och stora företag.
I avsnittet pratar Malin, VD på Crescando med Kajsa Arvidsson, Chief Commercial Officer på mjukvaruföretaget IOPSYS om skillnaderna mellan att jobba med content marketing i storföretag som Ericsson och Nokia och mindre företag.
Var finns utmaningarna och möjligheterna för olika typer av företag? Vad krävs för att lyckas? Och hur får du med kollegorna och övriga organisationen på tåget?
Lyssna på B2B-podden där poddar finns – och glöm inte att prenumerera!
Hur jobbar du med content marketing? Vilka utmaningar och möjligheter upplever du i din B2B-marknadsföring? Hör gärna av dig så tar vi ett snack!
Du kanske också gillar
ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.
Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.