#14 – ABM som marknadsföringsstrategi
Malin Sjöman
Account based marketing, eller ABM, handlar om att vi fokuserar våra marknadsinsatser. I stället för att kommunicera vitt och brett till en bredare målgrupp riktar vi kommunikationen mot utvalda konton – befintliga eller potentiella kunder – för att nå dem under köpprocessen. Det gör att vi också kan fokusera dialogen utifrån vad vi tror är relevant för just dem, där och då.
I avsnittet pratar Malin, VD på Crescando med Anna Jäger, VP Marketing EMEA and Global Marketing på Sinch om ABM och hur Sinch tagit sin marknadsföring och försäljning till nya höjder genom ett tightare samarbete mellan marknad och sälj.
Var finns utmaningarna och möjligheterna kopplat till att jobba med ABM? Inslaget lyfter också skillnaderna och likheterna mellan inbound och account based marketing. Är det verkligen svart eller vitt – eller finns det en skala av strategier däremellan?
Anna ger sina bästa tips för att lyckas med en ABM-satsning på internationell nivå – och vilka fällor du inte ska gå i längs vägen!
Lyssna på avsnittet
Lyssna i spelaren nedan eller där poddar finns. Kom ihåg att prenumerera!
Hör av dig
Jobbar du och ditt företag med account based marketing? Eller vill du ha tips på hur du kan komma igång? Hör gärna av dig så tar vi ett snack!
Du kanske också gillar
Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.
Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.