Hoppa till innehåll

#2 – Hur hittar du rätt tonalitet i din B2B-kommunikation?

Malin Sjöman

I kommunikations- och marknadsarbetet är det lätt att allt fokus hamnar på vad vi vill kommunicera. Men i slutändan är det ofta lika viktigt hur vi gör det.

Vad använder du för ord och stil när du försöker nå ut till dina kunder? Matchar ditt företags personlighet med hur du låter?

I poddinslaget diskuterar Maria Hagman, projektledare och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando, hur vi kan hitta rätt tonalitet i B2B-kommunikationen och vad som är viktigt att tänka på.

 

Lyssna här!

Hur viktigt är det hur du kommunicerar? Har ni riktlinjer för er tonalitet? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Varför lyckas vissa B2B-företag med content marketing, medan andra har svårt att få resultat? Det är en av de centrala frågorna som Content Marketing Institute (CMI) utforskar i sin årliga…

Läs vidare

Anders Ångström, seniorkonsult på A-focus, gästar B2B-podden för att prata om vikten av att vi förstår våra kunder - innan vi utvecklar och lanserar nya produkter.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration