Hoppa till innehåll

#2 – Hur hittar du rätt tonalitet i din B2B-kommunikation?

Malin Sjöman

I kommunikations- och marknadsarbetet är det lätt att allt fokus hamnar på vad vi vill kommunicera. Men i slutändan är det ofta lika viktigt hur vi gör det.

Vad använder du för ord och stil när du försöker nå ut till dina kunder? Matchar ditt företags personlighet med hur du låter?

I poddinslaget diskuterar Maria Hagman, projektledare och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando, hur vi kan hitta rätt tonalitet i B2B-kommunikationen och vad som är viktigt att tänka på.

 

Lyssna här!

Hur viktigt är det hur du kommunicerar? Har ni riktlinjer för er tonalitet? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

account based marketing som strategi - B2B-podden

ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.

Läs vidare

Fem sätt för marketing automation crescando

Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration