#2 – Hur hittar du rätt tonalitet i din B2B-kommunikation?
Malin Sjöman
I kommunikations- och marknadsarbetet är det lätt att allt fokus hamnar på vad vi vill kommunicera. Men i slutändan är det ofta lika viktigt hur vi gör det.
Vad använder du för ord och stil när du försöker nå ut till dina kunder? Matchar ditt företags personlighet med hur du låter?
I poddinslaget diskuterar Maria Hagman, projektledare och Wilhelm von Sydow, skribent och content-producent på Crescando, hur vi kan hitta rätt tonalitet i B2B-kommunikationen och vad som är viktigt att tänka på.
Lyssna här!
Hur viktigt är det hur du kommunicerar? Har ni riktlinjer för er tonalitet? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Vad vi kan lära oss av B2B-marknadsföringen som varit och vad får vi inte glömma bort på resan framåt? Lyssna på B2B-podden med Rolf Andersson, oberoende B2B-konsult, och Crescandos VD
En typ av innehåll som lämpar sig extra bra för återvinning och ompaketering i ditt content marketing-arbete är en rapport. Så här når du ut till så många som möjligt
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.