Hoppa till innehåll

#5 – En egen podd som del av din B2B-marknadsföring

Malin Sjöman

Det kan kännas som att alla vill ha en egen podd och att världen översvämmas av privatpersoner, influencers, medieproducenter och andra företag som lanserar poddar inom olika områden. Behövs det verkligen fler poddar? Och vad krävs för att en nischad B2B-podd ska tränga igenom bruset och få genomslag i målgruppen?

I poddinslaget diskuterar Crescandos projektledare Maria Hagman och content-producent Wilhelm von Sydow möjligheterna och fördelarna med att låta en egen podd bli ett inslag i det egna marknadsföringsarbetet. Hur stort åtagande är det egentligen att dra igång en B2B-podd? Och vad krävs för att du ska lyckas?

 

Lyssna här!

Är podd helt överspelat? Poddar du eller någon av dina konkurrenter? Hur skulle en podd passa i din B2B-marknadsföring, och vad skulle den handla om? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Varför lyckas vissa B2B-företag med content marketing, medan andra har svårt att få resultat? Det är en av de centrala frågorna som Content Marketing Institute (CMI) utforskar i sin årliga…

Läs vidare

Anders Ångström, seniorkonsult på A-focus, gästar B2B-podden för att prata om vikten av att vi förstår våra kunder - innan vi utvecklar och lanserar nya produkter.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration