Hoppa till innehåll

#7 – Content marketing och Thought Leadership – hur hanger det ihop?

Malin Sjöman

Thought leadership, på svenska kunskapsledarskap, handlar om att vi tar vara på vårt företags unika position på marknaden och utgår från det för att generera värdefulla insikter och ge råd kring det som betyder mest för våra kunder. Tanken är att vi som en inspirerande och tillförlitlig källa till idéer och kunskap kan bygga auktoritet och förtroende på marknaden. Enligt Amerikanska ITSMA ser 85% av alla B2B-marknadsförare thought leadership som viktigt eller till och med kritiskt för att man ska kunna bygga långvariga och värdefulla relationer med sina kunder.

Content marketing handlar också om att vi delar med oss av insikter och inspiration som engagerar och aktiverar våra potentiella och befintliga kunder. Så vad är skillnaden mellan thought leadership och content marketing? Och vilka synergier finns mellan de två strategierna?

I inslaget diskuterar Crescandos VD Malin Sjöman och Maria Hagman, skribent och projektledare, varför thought leadership fungerar bättre än att bara försöka sälja produkter och varför det borde vara en självklarhet att jobba med content marketing om du har en thought leadership-strategi.

 

Lyssna här!

Jobbar du med kunskapsledarskap, och i så fall hur? Hur passar strategin in i din B2B-marknadsföring?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare

B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration