Hoppa till innehåll

#8 – Ord, uttryck och företeelser i företagskommunikation

Malin Sjöman

När vi kommunicerar med andra, oavsett om det är i digitala kanaler eller hemma över staketet, anpassar vi hur vi pratar utifrån den vi pratar med. Vi är alla många om att säga rätt sak till rätt person på rätt sätt. Men hur är det när vi kommunicerar som företag till personer i sin professionella roll. Finns det ett rätt eller fel hur vi uttrycker oss i B2B-kommunikationen?

I inslaget diskuterar Crescandos skribenter Maria Hagman, Wilhelm von Sydow och Fredrik B Nilsson företagskommunikation och om den behöver skilja sig från hur vi kommunicerar som privatpersoner eller inte. Finns det saker som vi absolut bör göra annorlunda när vi kommunicerar i vår professionella roll? Finns det uttryck vi bör undvika? Och hur är det egentligen med emojis på jobbet?

 

Lyssna här!

Har du några guidelines eller regler som du använder i din B2B-kommunikation? Är det verkligen så viktigt att kommunicera perfekt inom B2B-marknadsföring? Mottagarna hajjar väl ändå tugget?
Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Så engagerar du din målgrupp effektivt genom kundinsikt och en noggrant definierad budskapsplattform.

Läs vidare

B2B-podden om vad som krävs av B2B-företag för att lyckas med omställningen till mer och mer digital handel.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration