Hoppa till innehåll

Podd: Content marketing − perfekt för komplexa B2B-affärer

Malin Sjöman

Crescando i KNTNT radio

För några månader sedan fick vi frågan från våra branschkollegor, Pia och Thomas på KNTNT i Göteborg, om vi ville vara med i deras KNTNT podd under rubriken: ”Hur marknadsför man ett ”tråkigt” B2B-företag med content marketing?” Svaret var självklart ja, men som de B2B-nördar vi är provocerades vi lite av frågeställningen. Vi håller nämligen inte riktigt med om att det finns ”tråkiga” produkter, eller att det behöver vara svårare att lyckas med content marketing bara för att du säljer till exempel sophantering, elmätare, bredband, byggmaterial, väderskydd eller logistik – vilket ofta är vår vardag.

Om allt från ont-i-magen-utmaningar och köpresor till varumärken och produktmarknadsföring

Det blev ett spännande samtal om marknadsföringslandskapet inom B2B och vilken roll content marketing spelar idag. Om vilka utmaningarna är för företag som gör komplexa affärer B2B samt varför och hur content marketing funkar bra för just B2B-företag.

I poddavsnittet delar jag och Malin med oss av våra erfarenheter av affärsdrivande B2B-marknadsföring. Vi hoppas kunna inspirera och hjälpa dig i ditt fortsatta arbete, så lyssna gärna och ta del av våra tankar kring:

  • Hur dagens B2B-företag gör affärer och hur du kan använda den kunskapen i din marknadsföring och försäljning
  • Vad som gör B2B-affären så komplex och vilka krav det ställer på dig som marknadsförare
  • Hur du får mer affärsdriv i din B2B-marknadsföring
  • Varumärkets betydelse för B2B-affären och kopplingen till content marketing
  • Kopplingen mellan content marketing och produktmarknadsföring

Lyssna här!

Vill du vara med och föra samtalet vidare?

Vi får många frågor från kunder och företag som vi möter om hur de kan förhålla sig om allt som händer inom marknadsföring och försäljning B2B: Vad kan vi utveckla, bli ännu bättre på? Hur gör andra?

I höst planerar vi på Crescando därför att starta upp rundabordssamtal om B2B-marknadsföring. Ett mindre forum med personer på olika befattningar från olika B2B-företag som vill dela erfarenheter, tankar och utmaningar. Vill du också vara med när vi drar igång till hösten?

Hör av direkt dig till Malin Sjöman!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

När det för några år sen blev känt att Kevin Spacey skulle hålla en avslutande keynote på det årets Content Marketing World höjde många ett förvånat ögonbryn.

Läs vidare

Ett huvudsakligt mål med content marketing är att vi vill hjälpa våra kunder att köpa. För att lyckas behöver vi förstå hur de tänker och agerar längs vägen.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration