Hoppa till innehåll

Korta inspirationstips för din B2B-marknadsföring – del 2 av 2

Jens Östrud

Lyssna på artikeln här >>

Var hittar du inspiration till din marknadsföring? Vi på Crescando ger dig våra personliga tips på källor där du hittar mycket tips, information och inspiration. Här är de avslutande tipsen från våra medarbetare. Övriga inspirationstips hittar du i slutet av den här artikeln och i B2B-podden.

Content Marketing Institute

Jag tipsar om Content Marketing Institute som bjussar på massor med inspiration, tips och fakta. Sajten är en guldgruva av information och åsikter med artiklar, rapporter, webinarier, whitepapers och guider om bland annat content-strategi, storytelling, B2B-marknadsföring och lead generation.

Sajten publicerar mycket content om content marketing och är föredömligt lätt att hitta på. När jag vill lära mig mer om ett specifikt ämne kollar jag Topics där de samlat content inom bland annat innehållsskapande, distribution och analys.

Vad är aktuellt just nu inom marknadsföring? På första sidan finns artiklar som tar upp aktuella ämnen som är en bra källa för att hålla mig ajour med snacket i branschen. CMI gör också forskningsrapporter baserade på insikter från experter inom content marketing.

Tack för det!

Hälsar Jens Östrud, skribent.

Podtips för contentnördar

Jag tipsar om poden B2B Q&A som görs av några ”B2B tech writers” på Radix Communications. Lyssnarna ställer frågor om B2B-innehåll som experter och framgångsrika marknadsförare svarar på, som ”Vilket typ av innehåll fungerar för vilken B2B-målgrupp?”

Mitt bonustips är en annan kunskapspod, Impact Theory, där Tom Bilyeu intervjuar celebra gäster om intressanta ämnen på djupet. Ingen marknadsföringspod men stundtals grymt inspirerande och lärorikt.

Trevlig lyssning!

Hälsar Erik Sandell, senior B2B-copywriter och content-strateg.

The B2B Institute

Mitt tips för inspiration och nya insikter kring B2B-marknadsföring måste bli LinkedIns The B2B Institute, en samlingsplats för expertråd, rapporter och trendspaningar inom B2B-marknadsföring.

Med mantrat att den i särklass viktigaste investeringen som ett B2B-företag kan göra för att förbättra sin konkurrenskraft är att bygga varumärke är B2B Institutes ambition att inspirerat kring nya tillväxtstrategier som sträcker sig bortom dagens ofta kortsiktiga, taktiska marknadsföring. I en tid när det långsiktiga fokuset hamnat lite i skymundan i jakten på snabba klick och konverteringar känns mycket av det som presenteras befriande!

Hos B2B Institute hittar du allt från korta videoklipp (lite smånördiga men likväl ”spot-on”) till längre rapporter baserat på ny research. För dig som både vill lära dig mer om det grundläggande principerna inom B2B-marknadsföring och stärka din position i organisationen finns en rad olika whitepapers författade av tunga B2B-namn att ta del av.

Hälsar Malin Sjöman, senior marknadskonsult och VD.

Bok om kreativitet

Mitt tips blir skivbolagslegenden, tillika demonproducenten Rick Rubins bok om kreativitet: The Creative Act: A Way of Being. En både inspirerande och lätt meditativ läsning om den kreativa processen som jag tror att alla – oavsett skrå – kan finna något matnyttigt i.

Trevlig läsning!

Hälsar Magnus Wigg, art director.


Mer tips och inspiration

Vill du ha mer inspiration eller tips på hur du kan utveckla din B2B-marknadsföring?

Lyssna på artikeln

Lyssna i spelaren nedan eller där poddar finns. Kom ihåg att prenumerera!

Hör av dig

Vill du har mer tips för din B2B-marknadsföring? Kontakta oss så tar vi ett snack!

 

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration