Hoppa till innehåll

Nytt år, nya möjligheter att träffas – content marketing IRL

Malin Sjöman

Det var länge sen ett nytt marknadsföringsbegrepp fick sånt genomslag som content marketing fått det senaste året. Vi på Crescando har redan hjälpt en rad företag lägga grunden för sitt content marketing-arbete. Vi har bidragit till att sätta content strategier, lägga planer, utveckla processer och producera innehåll. Content marketing är också ett ämne vi behandlat flitigt här på bloggen de senaste åren, bland annat i bloggserien Content marketing: Att börja i rätt ände.

I vår definition, är content marketing arbetet med att paketera och dela med oss av vår kunskap i syfte att hjälpa potentiella och befintliga kunder genom sin  köpprocess: från probleminsikt och beslut om förändring till kartläggning av alternativa lösningar och köp.

När vi själva läser om content marketing slås vi av hur ofta innehållsmarknadsföring jämställs med redaktionell marknadsföring och i hög grad kopplas till den digitala kommunikationen: bloggar, digitala kundtidningar, nyhetsbrev och kundreferenser. Men självklart är content marketing minst lika applicerbart i personliga möten som i den digitala världen! Oavsett om det handlar om en serie frukostseminarier i egen regi, keynotes på större konferenser och mässor eller i ett individuellt säljmöte kan vi dela med oss av vår kunskap i ett presentationsformat och genom samtal.

Mer inspiration under våren

Under året kommer vi på Crescando fortsätta leva som vi lär och dela med oss av vår kunskap här på bloggen, i våra nyhetsbrev och i sociala medier. Under våren får du också flera tillfällen att träffa oss, diskutera och lyssna till våra tankar och idéer kring content marketing på olika event. Genom våra presentationer vill vi hjälpa dig att se möjligheterna och kartlägga utmaningar kopplat till content marketing – och framförallt vill vi ge dig inspiration till att lägga grunden eller ta nästa steg i ditt arbete.

  • 18 FEBRUARI – Atomer & Bitar arrangerar heldagseventet Content Marketing-dagen där 11 av Sveriges främsta experter inom content marketing delar med sig av sin kunskap. Vi från Crescando delar våra tankar i en presentation på temat 8 steg som lägger grunden för content marketing inom B2B..
  • 27 FEBRUARI – Marknadsföreningen i Uppsala bjuder in till ett lunchseminarium där Malin Sjöman från Crescando delar med sig av erfarenheter och tips på temat Så kommer du igång med Content Marketing för ditt B2B-företag..
  • 26 MARS – Wednesday Relations, ett av Sveriges största nätverk inom marknad, sälj, online business och CM arrangerar halvdagskonferensen B2B-Marketing Day. Målet är att belysa utmaningarna kopplade till marknad och försäljning just i B2B-företag. På konferensen kan du höra oss prata om just Content Marketing – Från strategi till implementation i 8 steg.

Mer information om eventen och hur du anmäler dig hittar du på respektive eventsida genom att följa länkarna ovan.  Har du inte möjlighet att komma på något av eventen och vill ta del av inspirationen på annat sätt är du varmt välkommen att höra av dig direkt till oss.

    .
Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Lyssna på B2B-podden om vilka möjligheter ChatGPT erbjuder att kombinera mänsklig empati med smart AI-stöd i kunddialogen.

Läs vidare

Det finns många anledningar att använda KPI:er i B2B-marknadsföringen. I vår artikel får du veta hur du kan gå tillväga!

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration