Hoppa till innehåll

Podd: Personalisering och timing ger resultat

Marina Kjellander

En global studie av 1700 större företag inom både B2C- och B2B-branscher visar att de 20 % av alla företag som presterar bäst avseende omsättning och marknadstillväxt särskiljer sig i tre avseenden:

  • de styr sitt eget digitala öde
  • de fattar beslut baserade på ständiga experiment
  • de tar snabba beslut

De högpresterande företagen anpassar dessutom sin kommunikation både till vem kunden är (”personalization”) och till var hen befinner sigpå köpresan (”message timing”). Nyckeln är stora volymer av kunddata, gedigen analys samt rätt användningen av data. Inom B2C har man kommit långt, men hur applicerar vi slutsatserna på B2B-företag? Om detta handlar detta avsnitt av content-spanarna med Thomas Barregren, Pia Tegberg och Malin Sjöman.

Lyssna här och låt dig inspireras!

Lyssna här - liten

Hur jobbar ditt företag med content marketing idag och hur ser mixen ut av kort och långt innehåll? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Emma Gillmo Crescando - B2B-podden 230531

Idag har många B2B-företag investerat i marketing för att automatisera och effektivisera sitt jobb. Men hur använder du en MA-lösning på smartast sätt så att du får ut maximalt av

Läs vidare

B2B sociala medier

Inom B2B är det minst lika viktigt att vara aktiv online som offline. Så här får du ut mest värde av de sociala kanalerna.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration