Hoppa till innehåll

Podd: Personalisering och timing ger resultat

Marina Kjellander

En global studie av 1700 större företag inom både B2C- och B2B-branscher visar att de 20 % av alla företag som presterar bäst avseende omsättning och marknadstillväxt särskiljer sig i tre avseenden:

  • de styr sitt eget digitala öde
  • de fattar beslut baserade på ständiga experiment
  • de tar snabba beslut

De högpresterande företagen anpassar dessutom sin kommunikation både till vem kunden är (”personalization”) och till var hen befinner sigpå köpresan (”message timing”). Nyckeln är stora volymer av kunddata, gedigen analys samt rätt användningen av data. Inom B2C har man kommit långt, men hur applicerar vi slutsatserna på B2B-företag? Om detta handlar detta avsnitt av content-spanarna med Thomas Barregren, Pia Tegberg och Malin Sjöman.

Lyssna här och låt dig inspireras!

Lyssna här - liten

Hur jobbar ditt företag med content marketing idag och hur ser mixen ut av kort och långt innehåll? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Vad är egentligen Marketing Automation? Behöver vi det och vad ska vi ha ett MA-system till? Vad kan jag göra med ett marketing automation-system?

Läs vidare

Content marketing spelar en viktig roll under hela kundrelationen – inte bara för att attrahera nya kunder. Så här kan du göra för att lägga grunden till en långvarig relation

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen