Podd: Personalisering och timing ger resultat
Marina Kjellander
En global studie av 1700 större företag inom både B2C- och B2B-branscher visar att de 20 % av alla företag som presterar bäst avseende omsättning och marknadstillväxt särskiljer sig i tre avseenden:
- de styr sitt eget digitala öde
- de fattar beslut baserade på ständiga experiment
- de tar snabba beslut
De högpresterande företagen anpassar dessutom sin kommunikation både till vem kunden är (”personalization”) och till var hen befinner sigpå köpresan (”message timing”). Nyckeln är stora volymer av kunddata, gedigen analys samt rätt användningen av data. Inom B2C har man kommit långt, men hur applicerar vi slutsatserna på B2B-företag? Om detta handlar detta avsnitt av content-spanarna med Thomas Barregren, Pia Tegberg och Malin Sjöman.
Lyssna här och låt dig inspireras!
Hur jobbar ditt företag med content marketing idag och hur ser mixen ut av kort och långt innehåll? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
Lyssna på B2B-podden om värdet av att bygga ett starkt varumärke B2B.
Lyssna på B2B-podden som gästas av Pernilla Brouzell, konsult inom Customer Experience Management, förändringsledning och marknadsföring, om värdet av och vägen till att få till ett kundfokuserat tänk i hela
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.