Hoppa till innehåll

Podd: Trendbrott – Längre och fördjupat innehåll allt vanligare

Marina Kjellander

I KNTNT-radio avsnitt 192 pratar ContentSpanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om längden på content – är det kort och snärtigt eller långt och fördjupande som gäller?

Vi får många frågor från kunder om hur långt ett blogginlägg, en webbtext eller en guide ska vara och det enkla svaret är – det beror på. Är det verkligen värt all den kraft, energi och resurser det tar att skriva exempelvis en lång och djuplodande guide? Ann Handley är en välkänd tongivare inom content marketing och har skrivit böcker som Content Rules och Everybody Writes. Diskussionen i detta poddavsnitt tar utgångspunkt från en artikel som Ann Handley skrivit om hur det längre och mer genomarbetade innehållet tar större plats och får mer fokus än korta, snärtiga och isolerade texter. Varför? Lyssna på avsnittet så får du reda på detta och mycket mer.

Lyssna och låt dig inspireras.

Lyssna här!

Hur jobbar ditt företag med content marketing idag och hur ser mixen ut av kort och långt innehåll? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration