Hoppa till innehåll

Podd: Trendbrott – Längre och fördjupat innehåll allt vanligare

Marina Kjellander

I KNTNT-radio avsnitt 192 pratar ContentSpanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om längden på content – är det kort och snärtigt eller långt och fördjupande som gäller?

Vi får många frågor från kunder om hur långt ett blogginlägg, en webbtext eller en guide ska vara och det enkla svaret är – det beror på. Är det verkligen värt all den kraft, energi och resurser det tar att skriva exempelvis en lång och djuplodande guide? Ann Handley är en välkänd tongivare inom content marketing och har skrivit böcker som Content Rules och Everybody Writes. Diskussionen i detta poddavsnitt tar utgångspunkt från en artikel som Ann Handley skrivit om hur det längre och mer genomarbetade innehållet tar större plats och får mer fokus än korta, snärtiga och isolerade texter. Varför? Lyssna på avsnittet så får du reda på detta och mycket mer.

Lyssna och låt dig inspireras.

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Hur jobbar ditt företag med content marketing idag och hur ser mixen ut av kort och långt innehåll? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

content marketing B2B

Vi har glädjen att hälsa Anette Jermert varmt välkommen till team Crescando! Hon har lång erfarenhet inom marknad med flertal olika roller - senast som strategisk ansvarig och ledare för

Läs vidare

Köpare på alla nivåer gör allt mer av sin kundresa i digitala kanaler. Då är det viktigt att sälj och marknad jobbar tätt tillsammans. En SDR kan vara lösningen när

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen