Podd: Därför lyckas vissa med content marketing och inte andra
Marina Kjellander
Nu har den stora årliga rapporten om content marketing släppts MarketingProfs och Content Marketing Institutes (CMI) gemensamma studie; B2B Content Marketing Benchmarks, Budgets and Trends North America – en temperaturmätare på inbound och content marketing i Nordamerika.
I avsnitt 198 av Content Spanarna kan du lyssna på Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren som diskuterar rapporten. Lyssna gärna så får ni insikt om några intressanta, och något oväntade, skillnader mellan de företag som lyckas bäst med att bidra till uppsatta affärsmål för content marketing, och de som lyckas sämst eller inte alls. Malin Sjöman har dessutom skrivit ett blogginlägg som belyser flera intressanta insikter från rapporten.
Lyssna och låt dig inspireras.
Lyssna här!
Hur jobbar ditt företag med content marketing idag och hur ser mixen ut av kort och långt innehåll? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!
Du kanske också gillar
ABM handlar om att fokusera våra marknadsinsatser mot utvalda konton. Crescandos VD Malin pratar med Anna Jäger på Sinch om framgångsfaktorer och fallgropar med strategin.
Marketing automation hjälper dig att bland annat automatisera rutinmässiga uppgifter inom B2B-marknadsföring. Så här kan du använda ditt system.
Mer inspiration direkt i din inbox?
Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.