Hoppa till innehåll

Rädda kunderna ur spöktunneln

Susanne Hägvall

Nu stundar en av höstens mörkare helger. En helg som många mest förknippar med bus, ljus, fallande höstlöv och spöööken – men som har fler paralleller med content marketing än du kanske anar.

Alla spöken säger inte ”buuh!!!”

Det flesta av oss stöter på ”spöken” lite nu och då, inte bara så här års. Kanske är det något du tycker alltid går fel, eller ett störande moment som gör att det inte blir riktigt så bra som det var tänkt. Ibland växer spökena fram ur en smygande, återkommande oro. Det kan gälla stora till synes skräckinjagande förändringar, eller mer diskreta skuggor i kulisserna.

På ett företag symboliserar dessa spöken ofta en känsla av att något inte fungera optimalt i det dagliga arbetet. Det kan gälla surdegar som ligger och jäser på grund av interna rutiner eller system som hackar. Brist på tid och resurser, måsten som inte hinns med eller rent av riktigt stora utmaningar som kräver helt nya kunskaper och förhållningssätt.

Gemensamt för alla spöken är att de kan uppstå i olika, oanade skepnader. De skapar en oroande känsla i sin omgivning. Oavsett om de hoppar fram och skräms eller svävar som mörka skyar över tillvaron. Hur ser det ut hos dina kunder? Var i spöktunneln befinner dem sig? Och hur kan du hjälpa dem att bli kvitt sina spöken?

Skräm spökena på flykt med Ghostbuster-content

Problem är till för att lösas, utmaningar till för att mötas och spöken till för att skingras. Sett ur ett content marketing-perspektiv kan vi göra det genom att guida våra kunder genom deras spöktunnel. Leda dem i spökjakten och hjälpa dem att nå sina mål och bli mer framgångsrika. Med ”Ghostbuster-content” driver du som marknadsförare kundens spöken på flykten:

  • Du bidrar till förändring genom utbildande, reflekterande innehåll som stärker kunden i insikten att det är dags att se spökena i vitögat
  • Du inspirerar och synliggör vilka affärsmöjligheter som finns och hur andra blivit av med liknande spöken
  • När du byggt upp förtroendet delar vi med oss av mer erbjudande- och lösningsorienterat innehåll som bekräftar att vi är starkaste alternativet – helt enkelt de bästa spökjägarna!

Vi önskar trevlig allhelgonahelg och lycka till i spökjakten!

Hör gärna av dig om du vill ha hjälp i spökjakten, eller bolla tankar och utmaningar kring content marketing B2B. 

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration