Hoppa till innehåll

Crescandos B2B-blogg en av Sveriges bästa företagsbloggar 2019 – igen

Marina Kjellander

Vi är riktigt glada över att vår B2B-blogg återigen finns med på Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar som enligt juryn inspirerar, tipsar och ger ett tydligt mervärde för målgruppen. Första gången vi fick utnämningen var 2016 och det är extra roligt att vår blogg är med på listan även i år då bloggen nyligen fått en uppfräschning med ny funktionalitet och nu också under vårt nya företagsnamn.

Grattis även till våra kunder

Flera av de företag som vi jobbar nära tillsammans med finns också med på topplistan: Ett stort grattis till CGI, Orango och San Sac Group! Både CGI, Orango och bolagen inom San Sac Group jobbar aktivt med att dela inspiration och kunskap på sina företagsbloggar, som en hörnsten i sina inbound marketing-strategier.

Våra bästa tips för hur du kommer igång att blogga som företag?

Juryn ställde frågan till Malin Sjöman, VD på Crescando, hur man som företag ska hitta tiden för att blogga. Malin svarar:

– Att hitta tiden för att blogga är helt och hållet en prioriteringsfråga. När köpresan inom B2B blir alltmer digital och potentiella kunder söker information på nätet i allt högre grad har en stark digital närvaro blivit en överlevnadsfråga. För oss på Crescando är bloggandet både ett viktigt sätt att utbilda och inspirera våra kunder och att nå fram med vår kunskap – thought leadership – och erbjudande. Det är också en betydande del i vårt interna kompetenslyft. Det finns inget bättre sätt att hålla sig uppdaterad på det senaste inom området än att skriva (filma, prata och föreläsa) om det!

Avslutningsvis tackar vi alla medarbetare och fantastiska kunder som triggar oss till att hela tiden stå på tå och ligga långt fram i vår kunskapsinhämtning – så att vi även fortsättningsvis kan bidra med kunskap och insikter i blogginläggen på B2B-bloggen.

Vill du se hela listan inklusive motiveringar till Sveriges bästa bloggar 2019? Besök Expertvalets lista över Sveriges 30 bästa företagsbloggar.

Bra jobbat till oss alla!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

B2B-marknadsföring inte Boring-2-Boring

Tror du att de känslomässiga kopplingarna till varumärken är starkare inom B2B än B2C? Vad är då förklaringen till att B2B-kommunikation kan uppfattas som torr, trist och tom? Vi grottar

Läs vidare

Video och rörligt innehåll får en alltmer självklar plats som komplement till skrivet content, för att nå fler, att visa och beskriva sånt som är krångligt att få fram i

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen