Hoppa till innehåll

Crescandos nya tillskott i teamet – varmt välkommen Lisa!  

Malin Sjöman

Dagens digitala klimat är i en ständig förändring. Informationen vi konsumerar behöver förutom att intressera och inspirera också väcka en nyfikenhet hos läsaren. Det är precis vad inbound marketing handlar om.  

Med ett brinnande intresse för B2B-affärer, content och strategier ser Lisa Muigai sin säljbakgrund som ett viktigt komplement till marknadsföring.  

Jag tror på samspel – på att skapa personliga och långvariga relationer genom lyhördhet, professionalism och ärlighet, säger Lisa.  

Hon ser fram emot sin roll som junior projektledare och Sales Development Rep på Crescando.  

Jag är glad över att få möjligheten att nyttja de kunskaper jag besitter idag för att kunna stötta våra kunder längs vägen. Här tror jag starkt på att se helheten och inte fastna i ett tunnelseende; det är nyckeln till att forma rätt förutsättningar med vass kommunikation som hjälp! Jag är även exalterad över att få lära mig ännu mer om branschen av mina kompetenta seniora kollegor förstås. 

Efter att ha arbetat med försäljning och service i fyra år väcktes frågeställningar som Lisa vill grotta vidare i:  

  • Hur lyckas företag med sin kundnöjdhet i en expansiv digital utveckling? 
  • Hur arbetar B2B-företag smartast med content marketing? 
  • Vad handlar aktivering inom köpresan egentligen om? Vad funkar bäst i praktiken?
  • Bör ett företag verkligen finnas på alla sociala kanaler som finns där ute? 

Idag är hon utbildad Digital Marknadsstrateg vid Nackademin och fängslas av kopplingen mellan beteende och kommunikation. 

Det som engagerar mig, och något jag tror alla behöver tänka på och förbättra, är en god och öppen kommunikation, både inom yrkeslivet och privat. Retorik och den röda tråden går hand i hand, framförallt när vi diskuterar varumärken och personifierat innehåll som lätt kan missas när man vill nå ut och synas i det digitala bruset: Vad har vi för tonalitet som företag idag och hjälper detta oss att nå vårt långsiktiga mål? Jag vill också bidra till en härlig stämning på kontoret bland kollegor och hos våra kunder. 

Vi på Crescando är jätteglada över att få Lisa in i vårt team. Som en frisk fläkt ser vi henne tillföra nya insikter, samt förtroendet att kunna hjälpa dig ta fram lösningar som passar ditt behov. Du är välkommen att mejla henne på lisa@crescando.se eller svänga förbi vårt kontor på Munkbron 3 för en kopp te. (Och vill du direkt läsa mer om hur vi på Crescando kan hjälpa dig vässa ditt inbound marketing-arbete hittar du det här!)

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Vad är egentligen Marketing Automation? Behöver vi det och vad ska vi ha ett MA-system till? Vad kan jag göra med ett marketing automation-system?

Läs vidare

Content marketing spelar en viktig roll under hela kundrelationen – inte bara för att attrahera nya kunder. Så här kan du göra för att lägga grunden till en långvarig relation

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen