Hoppa till innehåll

Podd: Är marketing automation räddningen eller en förbannelse?

Anna Lindman

I ett nytt avsnitt på KNTNT-radio diskuterar Content-Spanarna Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren om vad händer som händer när teknik missbrukas i marknadsförings- och försäljningssyfte. Framförallt vad resultatet blir när företag glömmer bort att det bakom varje e-postadress finns en människa som helst inte vill bli ”stalkad” eller mailbombad av en försäljare.

”Just because you can, it doesn’t mean you should” skriver konsulten och bloggaren Mark Schaefer i en artikel. När Mark laddade ner en pdf från Salesforce blev han inom loppet av 24 timmar uppringd av en försäljare, mailad, inbjuden till ett webinar och ansluten till både en blogg och ett nyhetsbrev.

Det som författaren och fler med honom får smaka på ser Content-Spanarna som ett missbruk av inbound marketing. Inbound marketing handlar om att långsiktigt bygga sina kundrelationer genom att dela relevanta och inspirerande insikter. Inte om att ”stalka” sina kunder. När du väl har ditt marketing automation system på plats blir det därför extra viktigt att reflektera över hur och på vilket sätt du ska använda tekniken. Ska kunderna känna sig ”räddade och hjälpta på vägen” eller förbannade?

Lyssna här!

Har du tankar kring marketing automation och vad resultatet blir för både företagen och kunderna när tekniken missbrukas. Håller du med Content-Spanarna, eller är du kanske av en helt annan uppfattning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Så här kommer du framåt med fyra vanliga utmaningar inom B2B-marknadsföring!

Läs vidare

Thought leadership handlar om att lyfta fram ämnen som är relevanta och av värde för din målgrupp. Här ger vi dig tre skäl att satsa på strategin.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration