Hoppa till innehåll

Podd: Hur personlig ska du vara i din B2B-marknadsföring?

Gustav Tranback

I KNTNT-radio avsnitt 174 pratar Content-Spanarna Pia Tegborg, Thomas Barregren och Malin Sjöman om tonalitet i B2B-kommunikationen och framförallt om hur personliga vi får vara när det kommer till B2B-marknadsföring. 

Många tycks vara av uppfattningen att B2B-kommunikation måste vara vara mer formell, mindre personlig och gärna mer akademisk än B2C-kommunikation. Content-Spanarna håller inte med utan menar att det, även om det handlar om kommunikation företag emellan, fortfarande är människor som kommunicerar med människor. Därför är det fritt fram att låta B2B-texter hitta ett mer personligt uttryck och gärna använda samma språk som när vi pratar med våra kunder och partners.

Som en fortsättning diskuterar Content-Spanarna vad vi kan göra för att bli mer personliga i vår B2B-kommunikation och hur vi kan påverka andra i vår organisation att också våga ta steget. En motfråga blir vad vi ska göra när de anställdas personliga varumärken blir så starka att de lyser med mer kraft än företagets gemensamma varumärke. Ska alla rätta in sig i ledet eller är det bara en fördel för företaget att ha starka talespersoner med en egen personlig profil?

Lyssna här!

Lyssna här - liten

Har du tankar kring hur pass personlig man bör vara i B2B-marknadsföring? Håller du med Content-Spanarna, eller är du kanske av en helt annan uppfattning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Ett värdeerbjudande är ett löfte om de värden du erbjuder dina kunder genom dina produkter och tjänster. Det beskriver också hur värdet levereras och inte minst hur dina kunder och

Läs vidare

För B2B-marknadsförare har LinkedIn, särskilt på senare år, kommit att bli ett ovärderligt verktyg i det dagliga arbetet. Men varför? Här tar vi en närmare titt på vad som gör

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen