Hoppa till innehåll

Podd: Minskat motstånd mellan sälj och marknad ger stora affärsvinster

Anna Lindman

Jobbar du inom marknad eller sälj på ett B2B-företag med en stark försäljningskultur? Då är detta sommarens poddtips. I ett nytt avsnittet av KNTNT-radio diskuterar Content-Spanarna Malin Sjöman, Pia Tegborg och Thomas Barregren utifrån rapporten Fostering a Frictionless Funnel: Achieving End-to-End Marketing & Sales Effectiveness.

Undersökningsföretaget Aberdeen har studerat effekten av friktion vid marknadsföring och försäljning. Utmaningen är att få sälj -och marknadsprocesserna att hänga ihop hela vägen fram, det vill säga från kallt lead till kvalificerad affärsmöjlighet och i slutändan ny affär. Studien visar också på stora affärsvinster för företag som lyckas minska motståndet mellan sälj och marknad och på så sätt förkorta säljcyklerna.

Sist men inte minst kommer Content-Spanarna in på vad du som ensam marknadsförare eller ni som helt marknadsgäng kan göra för att få gehör för viktiga marknadsfrågor i ett säljorienterat B2B-företag.

Lyssna och låt dig inspireras

Lyssna här!

Jobbar du på ett B2B-företag med en stark försäljningskultur? Känner du igen dig i situationen och håller du med Content-Spanarna? Eller har du en annan uppfattning? Hör gärna av dig och dela med dig av dina tankar!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

I B2B-podden djupdyker Crescandos Malin Sjöman och Marie Sundbom, Qestit, i vad du kan göra för att vässa samarbete mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Starkare content marketing medSEO

Content marketing är en viktig hörnsten inom B2B-marknadsföring, men hur hittar dina målgrupper ditt innehåll? Läs våra åtta tips för att lyckas med SEO-arbetet!

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration