Hoppa till innehåll

Podd: Är influencer marketing något för B2B?

Gustav Tranback

Det är återigen dags för Content-spanarna i KNTNT Radio. Denna gång diskuterar Malin Sjöman influencer marketing med Pia Tegborg och Thomas Barregren, och huruvida det är något som fungerar för B2B.

Influencer marketing har länge varit populärt inom B2C där företag använt sig av bloggare, instagrammare och YouTubers för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Målet som företagare är att påverka dessa influencers som i sin tur påverkar alla sina följare, likt en dominoeffekt. Det är en bevisat effektiv kanal för B2C-företag att nå ut med sitt budskap direkt till sin målgrupp, men hur funkar det för B2B-företag?

I vår senaste content-spaning diskuteras just ämnet influencer marketing och dess växande popularitet i B2B-marknadsföring. Som exempel kan man se att nästan alla resultat i en Google-sökning på ’B2B influencer marketing’ är från i år. Att arbeta med influencers och olika former av branschpåverkare  är alltså något som vi kan anta bara kommer att bli mer och mer populärt inom B2B-marknadsföringen.

Lyssna här!

Har du tankar kring det som diskuteras i podden? Eller kanske frågor om hur du skulle kunna använda influencers i din marknadsföring? Tveka inte att höra av dig till oss!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Så bygger du varumärke med content

Så här kan du skapa och publicera content som stärker varumärket. Men kom ihåg att ha tålamod med varumärkesbyggande content.

Läs vidare

Lyssna på B2B-podden om hur B2B-företag kan möta behoven i kundernas köpcykel genom att stärka samarbetet mellan marknad och sälj.

Läs vidare

Mer inspiration direkt i din inbox?

Fyll i din epostadress så håller vi dig uppdaterad.

Sök efter mer inspiration