Hoppa till innehåll

Kundinsikt och tvärfunktionellt i fokus – välkommen Hanna!

Malin Sjöman

Nu hälsar vi en ny stjärna varmt välkommen till oss på B2B-byrån Crescando. Med ett stort intresse för strategi, kundrelationer, innovativa produkter och värdeskapande tjänster kliver Hanna Olsson in i rollen som marknadskonsult och projektledare. I team Crescando får hon en viktig roll i arbetet med att hjälpa företag utvecklas och växa med knivskarp marknadsföring: marknadsstrategier, content, inbound marketing och digital aktivering.

– Mitt bästa tips till alla B2B-företag där ute som vill kickstarta sin inbound marketing är att börja samtala och dela kundinsikter över avdelningsgränserna. Med bredare kundinsikt kan vi anpassa marknadsföringsbudskapen bättre och skapa content som är mer relevant, förklarar Hanna.

Hon kommer senast från tech-sektorn där hon arbetat på strategisk och operativ nivå med både B2C- och B2B-marknadsföring samt account management. Hon har också en fil. kand i Strategisk kommunikation och digitala medier från Lunds universitet i bagaget.

– Jag är tacksam för förtroendet att få ansluta till ett så erfaret och skarpt team som Crescando är. Ser fram emot att få implementera mina befintliga kunskaper och erfarenheter. Och inte minst att få bredda min kunskapsbank genom nära samarbete med våra spännande och drivna kunder.

Att ha arbetat i en internationell och snabbrörlig miljö har gett Hanna insikter i hur viktig kommunikationen och samarbetet mellan framför allt sälj- och marknadsavdelningen är.

– Jag fascineras av hur många dörrar som rak och tydlig kommunikation kan öppna. Det är något jag tar med mig in i Crescando, både i arbetet internt och i samarbetet med våra kunder. Olika avdelningar besitter olika, betydelsefulla insikter om kunden – oftast från olika delar av kundresan – och alla är relevanta att ta i beaktning när innehåll ska skapas och en kampanj ska ta form. Bra intern kommunikation banar väg för ännu bättre och vassare affärsdriven marknadsföring!

Vi på Crescando är jätteglada över att Hanna anslutit sig till teamet! Hon är ett välkommet tillskott och kommer kunna bidra med sin gedigna erfarenhet av både strategisk och operativ marknadsföring. Du är välkommen att maila henne på hanna@crescando.se eller helt enkelt svänga förbi vårt kontor på Munkbron 3 i Gamla stan på en kaffe för att lära känna henne bättre och höra mer om hur vi kan hjälpa ditt företag utvecklas och växa!

Dela:

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

 

Post Comments

Du kanske också gillar

Vad är egentligen Marketing Automation? Behöver vi det och vad ska vi ha ett MA-system till? Vad kan jag göra med ett marketing automation-system?

Läs vidare

Content marketing spelar en viktig roll under hela kundrelationen – inte bara för att attrahera nya kunder. Så här kan du göra för att lägga grunden till en långvarig relation

Läs vidare

Följ bloggen via epost

Sök i bloggen