Cellip
INBOUND & CONTENT MARKETING STÖTTAR CELLIPS SÄLJPROCESS
Cellip ingår i InfraCom Group och är ledande inom Microsoft-integrerade telefonilösningar. Med Cellips teknik kan du ansluta din telefoni till Microsoft Teams och få en samarbetsplattform där all kommunikation är integrerad. Cellips säljare fick inte längre till möten genom att ringa kallt och ville därför hitta nya bättre sätt att jobba med marknadsföring och försäljning.
SÄLJA KALLT VS INBOUND MARKETING
Hur får man kunderna att höra av sig istället för att anställa fler säljare som ringer kallt? Det var frågeställningen och utmaningen som Cellip brottades med.
- Vi ville få kunderna att komma till oss. Att sälja kallt gav inte de resultaten vi ville uppnå, berättar Esko Airas, vd på Cellip.
Lösningen blev en content- och inbound marketing-strategi. Med ökad kundinsikt och fokus på några utvalda huvudpersonas blev det enklare att hitta rätt taktiska budskap för att inspirera och addera värde genom hela köpresan.

Vi ville få kunderna att komma till oss. Att sälja kallt gav inte de resultaten vi ville uppnå.
– Esko Airas, vd på Cellip
EN DISTRIBUERAD MARKNADSAVDELNING
- Vi har jobbat väldigt mycket med att få ihop sälj- och marknadsprocessen. Kopplingen mellan marketing automation-systemet SharpSpring och vårt CRM-system gör att samarbetet blir mer effektivt, säger Esko.
Samtidigt som Esko är vd för Cellip har han också på sig hatten som marknadsansvarig. En person kan inte göra allt och där har de istället byggt upp ett ekosystem med olika partners som kan bistå i olika delar av marknadsprocessen.
